וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "הכרזה חד צדדית על פלסטין איננה הדרך"

משלחת גרמנית תגיע למזה”ת בשבוע הבא ותדון עם הפלסטינים גם בתהליך השלום ובסוגיה ההומניטרית בעזה. המשלחת תנסה לשכנע את מנהיגי הרשות להציג באופן ברור את פתרון שתי המדינות

משלחת דיפלומטית גרמנית, שתגיע למזרח התיכון בשבוע הבא, תנסה לשכנע את הפלסטינים לוותר על עתירתם לאו"ם להכיר במדינה פלסטינית עצמאית בספטמבר. הממשלה הגרמנית הודיעה היום (שישי) כי שר החוץ, גידו וסטרוולה, ושר הפיתוח, דירק נייבל, יגיעו לאזור ביום שני וישהו בו יומיים על מנת לדון "בתהליך השלום התקוע ובסוגיה ההומניטרית ברצועת עזה", כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

נייבל אמר לעיתון הגרמני "דר שפיגל" כי ידגיש בפני המנהיגים הפלסטינים את הסתייגותה של גרמניה מהיוזמה הפלסטינית, "אנו חייבים לשכנע את הפלסטינים כי ההכרה החד-צדדית במדינה עצמאית היא איננה הדרך הנכונה". עוד הוא הוסיף כי בכוונתו לייעץ למנהיגים הפלסטינים להציג באופן נחרץ את פתרון שתי המדינות, תוך התבססות על גבולות 67' ועל חילופי שטחים, כפי שזה הוצע על ידי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

גם ארה"ב מתנגדת ליוזמה

שלשום התייחס הנשיא האמריקאי ליוזמה הפלסטינית, ואמר כי הוא וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הסכימו כי על הפלסטינים להימנע מכל ניסיון להקים מדינה באופן חד-צדדי דרך מוסדות האו"ם. מרקל הצהירה כי לא תתמוך בהכרה במדינה פלסטינית עד אשר יאושר הסכם שלום עם ישראל. לעומתה, ציינו צרפת ומדינות אירופאיות נוספות כי יכירו במדינה פלסטינית בספטמבר הקרוב.

הצהרות מעין אלה עשויות לסייע ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהחל לסגת מתכניתו, כפי שדווח אתמול על-ידי סוכנות הידיעות AP. בכירים ברשות סיפרו לסוכנות הידיעות כי אבו מאזן "רוצה לרדת מהעץ עליו טיפס", ולמצוא נוסחה מקובלת לחידוש המשא ומתן עם ישראל, בעיקר בהתבסס על התנאים שהציג באחרונה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

עוד באותו נושא:
אובמה אמר לפלסטינים לפני יומיים שלא "יקימו מדינה בלי משא ומתן"
צרפת מצהירה כי היא תקדם את פסגת השלום למרות התנגדות ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully