וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "על ישראל להפוך למעצמת 'סייבר'"

יהושע בריינר

9.6.2011 / 11:37

רה"מ הסביר כי ישראל צריכה להתמקד בתחום המחשוב לא רק מתוך אינטרס ביטחוני, אלא גם כדי למצב עצמה במאה ה-21. "הנושא הביטחוני הוא מורכב ואנחנו חושבים כל הזמן כיצד להתגונן"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי שהתקיים באוניברסיטת תל אביב ועסק בתחום ה"סייבר" (המלחמה המקוונת) ואמר כי ישראל חייבת להפוך להיות גורם משמעותי בתחום העולמי. נתניהו הסביר, כי "חייבים לעשות זאת לא רק כי זה חשוב לביטחוננו, אלא כדי למצב את ישראל במאה ה-21. בשל ההתפתחות המהירה של התחום, אנו הופכים לפגיעים במובנים רבים - התחבורה, התעופה, הבנקאות והביטחון".

נתניהו התמקד בתחום הביטחוני והסביר את הקשיים הייחודים לתחום ה"סייבר". "היכולת להגיע לאיזון הרתעתי בתחום הביטחוני בכל הנוגע ל'לוחמת סייבר' תלויה בשילוב של הגנה והרתעה. קשה לייצר את מאזן ההרתעה כי לא ברור בזמן אמיתי וגם כעבור זמן מי התוקף. זו בעיה שנצטרך לתת עליה את הדעת. הנושא הביטחוני הוא מורכב ואנחנו חושבים כל הזמן כיצד להגן על המערכות המרכזיות של ישראל מפני התקפה", אמר נתניהו.

בהמשך קישר נתניהו בין הכלכלה, המחשבים והחינוך, והסביר את המקום המרכזי של החינוך לדעתו בהתפתחות של ישראל והתקדמותה אל עבר העתיד. "הכלכלה שלנו מזנקת, וכלכלות מסוימות במערב מדשדשות. יש לנו הזדמנות, אותה אנו מנצלים עד תום, כדי להחזיר מוחות מובילים בתחומים שונים כדי שיובילו אותנו לעידן החדש".

נתניהו הסביר עוד כי "הנושא האקדמי אינו מתמצה בהשכלה הגבוהה כי אנשים צריכים להגיע למעלה הסולם מנקודת ההתחלה וזה מתחיל ביסודי ובתיכון. השלמנו כעת את הכנסת בתי הספר התיכוניים לרפורמה חשובה. השינוי שמתחולל במערכת החינוך קושר בין התמורות לתפוקות. המסר למורים הוא: אנחנו נתגמל אתכם בהתאם לתוצאות של הילדים. מערכת החינוך עוברת שינוי ואנחנו רואים שינוי במגמה גם בבגרות וגם במיצ"ב כי אמרנו שאנחנו רוצים תוצאה".

עוד בנושא ה"סייבר":
ראש הממשלה הכריז על "מטה 'סייבר' לאומי"
מתקפת ה"סייבר" על אירן - וירוס חדר למערכות האינטרנט
גם גבי סיבוני מאמין כי חייבים להתמגן ממתקפת "סייבר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully