וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "וירוס נוסף חדר לרשת האינטרנט שלנו"

כעשרה ימים לאחר שהאשים את ישראל וארה"ב באחריות לתולעת "סטוקסנט", טוען בכיר צבאי אירני כי וירוס חדש - "סטארס", חדר לרשת האינטרנט במדינה. לא נמסר מה הייתה מטרתו ומה הנזק שהסב

רשתות האינטרנט באירן הותקפו שנית על ידי תוכנת וירוס. כך טען היום (שני) גולם רזה ג'לאלי, מפקד ההגנה האזרחית באירן. "למרבה המזל, המומחים הצעירים שלנו הצליחו לאתר, לחשוף ולבודד את הווירוס", אמר הבכיר האירני, בראיון ל"מהר", סוכנות ידיעות רשמית למחצה.

לדבריו, התוכנה - המכונה "סטארס" - כבר אופיינה ונלמדה באופן ראשוני. "לווירוס יש מאפיינים המשלבים אותו במערכות המחשב. בתחילה הוא מסב נזק קל בלבד, מה שיכול לגרום לו להסתוות כקובץ שמקורו באירגונים ממשלתיים", סיפר ג'לאלי.

ג'לאלי לא ציין מה הייתה מטרת הווירוס או מה הייתה מידת הנזק שהסב. לדבריו, מומחים החלו לנתח את התוכנה, ותוצאות הבדיקה יפורסמו בקרוב.

אירן: ישראל וארה"ב - מאחורי התועלת "סטוקסנט"

לפני כעשרה ימים, פורסם כי ג'לאלי האשים את ישראל וארצות הברית ביצירת תולעת המחשב "סטוקסנט", שפגעה בשנה שעברה בתכנית הגרעין האירנית.

בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית, אמר ג'לאלי ש"בדיקות וחקירות מעלות שמקור התולעת הוא בארצות הברית ובישראל". לדבריו, מרגע שהתולעת משתלטת על מערכת מסוימת, היא מתחילה לאסוף מידע ולשלוח דו"חות אל מפעיליה. "עקבנו אחר הדו"חות שנשלחו, וברור לנו שהיעד שלהם היה המשטר הציוני ומדינת טקסס שבארצות הברית".

התולעת סטוקסנט זוהתה בחודש יוני האחרון, לאחר שגרמה ככל הנראה נזק משמעותי למערכות שליטה תעשייתיות ברחבי אירן. על פי כמה פרסומים, התמקדה התולעת במחשבי הכור בבושהר, שדיווח מספר פעמים על כשלים טכניים ועיכובים בהפעלתו. בנובמבר 2010 הודה נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי תהליך העשרת האורניום במדינה נפגע כתוצאה מתוכנות מזיקות, אך טען כי הבעיה נפתרה.

מומחה אבטחה גרמני, ראלף לאנגר, העריך כי שירותי המודיעין של ארה"ב וישראל עמדו מאחורי הפצת התולעת. גם העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי מדובר בשיתוף פעולה בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully