וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי-ם עונים לעריקאת: "לא מפחדים מהכרזה באו"ם"

פנחס וולף

9.6.2011 / 0:02

גורמים בירושלים לא מתרגשים מהאיומים של סאיב עריקאת כי אם ישראל לא תסכים למשא ומתן על בסיס גבולות 67' הפלסטינים יפנו להכרזה על מדינה באו"ם. "הכרה חד צדדית לא תוביל למדינה"

בירושלים מסרבים להתרגש מדברי יו"ר צוות המשא ומתן של הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, לפיהם התנאי לחידוש המשא ומתן עם ישראל ולעצירת המהלך להכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית, הוא הודעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנסיגת ישראל לקווי 67'.

"יש תחושה שהפלסטינים מנסים לשחק משחקים", אמרו אמש (רביעי) גורמים מדיניים בירושלים בשיחה עם וואלה! חדשות. "כאשר הייתה להם הזדמנות לשבת לשולחן המשא ומתן, גם בתקופת הקפאת הבניה בהתנחלויות, הם סירבו לבוא. בינתיים הם גם יצרו ברית עם חמאס. עכשיו, לאחר שנשיא ארצות הברית וקנצלרית גרמניה הודיעו על התנגדותם למהלך חד צדדי, הם פונים לכל מיני תרגילים משונים".

הגורמים המשיכו ואמרו כי, "אנחנו מציעים שהרשות הפלסטינית קודם תסדר את העניינים עם חמאס. על מה אנחנו מדברים? על איומים של הרשות הפלסטינית שחברה לארגון שמטרתו להשמיד את ישראל. הכרה חד צדדית לא תוביל למדינה פלסטינית ובטח לא לשלום, והעולם מתחיל להבין את זה".

עוד על ההכרזה על מדינה פלסטינית:
נתניהו: "איש לא יכול לעצור את ההכרה בפלסטין"
הליגה הערבית: אין טעם במו"מ, על הפלסטינים לפנות לאו"ם
"מחנה השלום חזר ובגדול": אלפים הפגינו בעד הכרה במדינה פלסטינית

הדברים של עריקאת ושל הגורמים בירושלים נאמרים לאחר ההישג הדיפלומטי הישראלי, שבעקבותיו אובמה ומרקל אמרו דברים ברורים שלשום נגד הכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית, שעד כה הם לא היו מובנים מאליהם. לפי ההערכות, ייתכן שדבריהם נגד הכרזה חד צדדית בספטמבר ייצרו סחף בקרב מדינות אירופיות נוספות שיצטרפו להתנגדות למהלך הפלסטיני. בינתיים, בישראל יכולים להתחיל להיות מרוצים: ללא תמיכה אמריקאית ואירופית במהלך, לא יהיו לו השלכות מעשיות, והוא יהיה הצהרתי בלבד, שכן החלטה הצהרתית בדבר הקמה פלסטינית כבר התקבלה על ידי האו"ם בדצמבר 1988.

(עדכון ראשון: 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully