וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: אין טעם במו"מ, על הפלסטינים לפנות לאו"ם

29.5.2011 / 0:07

נציגי הליגה הערבית דנו בקטאר בהתפתחויות בעקבות נאומי נתניהו ואובמה והביעו תמיכה בפניית הרשות לאו"ם כדי לקבל הכרה במדינה פלסטינית. אבו מאזן: "אין בסיס למו"מ עם ישראל"

הליגה הערבית הודיעה אמש (שבת) בתום כינוס שקיימה בקטאר, כי היא תומכת במאמצי הרשות הפלסטינית להשיג תמיכה בחודש ספטמבר באו"ם במדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים. הכינוס התקיים כדי לדון בהתפתחויות בעקבות הנאומים שנשאו בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה.

ראש ממשלת קטאר, השייח' חמד בין ג'אסם אל ת'אני, אמר בפתח הכינוס כי אין טעם לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, משום שישראל אינה רוצה בכך. "נקפיא את תהליך השלום עד שיהיה פרטנר", הוא הצהיר.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר במהלך הכינוס, כי מהתנאים שנתניהו הציב אנו רואים שאין בסיס משותף למו"מ האפשרות העיקרית שלנו היא ללכת לאו"ם. אין כאן שום סוד, אמרנו את זה לארה"ב, לאירופה ולישראלים". עם זאת, הוא ציין כי אם יתחדש המו"מ עם ישראל בתנאים שמקובלים על הפלסטינים, הוא ימנע מלפנות לעצרת הכללית של האו"ם.

אבו מאזן גם הביע חשש שארה"ב תפעל להטלת סנקציות על הרשות אם זו תפנה לאו"ם. "ינסו להטיל עלינו מצור", הוא אמר. "אנו מקווים שתהיה לנו רשת ביטחון ממדינות ערב".

מזכ"ל הליגה הערבית היוצא, עמרו מוסא, אמר לפני הכינוס, כי "אין תועלת למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בעקבות נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקאי". בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס הוא הבהיר, כי הדרך ההגיונית ביותר עבור הפלסטינים היא פנייה לאו"ם בחודש ספטמבר על מנת לקבל הכרה במדינה פלסטינית.

בנוסף לנאומיהם של אובמה ונתניהו, צפויים חברי הליגה לדון בעתיד המשא ומתן הישראלי-פלסטיני ובצעדים שיש לנקוט לאור הקיפאון במגעים המדיניים. מוסא, המתמודד על נשיאות מצרים, קרא עוד למדינות ערב להגדיל את תמיכתם הכלכלית ברשות הפלסטינית. "על מדינות ערב להמשיך ולתמוך ברשות הפלסטינית, ועל כל מדינות העולם להמשיך וללחוץ על ישראל להפסיק לענות את הפלסטינים ולשלול מהם את זכויותיהם".

בכינוס הליגה הערבית הנערך בעיר דוחה שבקטאר משתתפות 13 מדינות ערביות: מצרים, סוריה, לבנון, ירדן, ערב הסעודית, הרשות הפלסטינית, בחריין, קטאר, תימן, סודאן, טוניסיה, אלג'יריה ומרוקו.

עדכון ראשון: 22:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully