וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: מעבר רפיח נפתח היום מחדש

לאחר שביום שבת שעטו פלסטינים לעבר שער הברזל שנותר סגור למרות הבטחת הרשויות המצריות, דיווחו גורמים מצדו הפלסטיני של המעבר כי התנועה בו תתאפשר היום לשני הכיוונים

מעבר רפיח נפתח היום (רביעי) מחדש אחרי ארבעה ימים בהם היה סגור, כך הודיע היום איוב אבו-שער, מנהל מעבר הגבול ברפיח בממשלה הפלסטינית, בהצהרה שפרסם. אבו-שער הודיע כי המעבר ייפתח לתנועה לשני הכיוונים וכי אלו שהיו אמורים לחצות את הגבול בשבוע שעבר יקבלו עדיפות.

ב-28 במאי נפתח מעבר רפיח בין רצועת עזה למצרים לאחר ארבע שנים וביום שבת האחרון נרשמה בו תקרית ראשונה כשמאות פלסטינים שעטו לעבר שער הברזל שנותר סגור. "הם רצו לחצות את המעבר וזעמו", סיפרו במחסום. בסופו של דבר הרשויות במצרים פתחו את המעבר אך רק להולכי רגל.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי ההחלטה לאפשר מעבר רק להולכי רגל לא הועילה לרבים מהפלסטינים שהגיעו לגבול באותו יום כיוון שרבים מהם קשישים או כאלה הנזקקים לטיפול רפואי ולכן לא היה ביכולתם לחצות את הגבול.

"לא קיבלנו הודעה על סיבה כלשהי לסגירת המעבר. הנוסעים זועמים", סיפר ביום שבת אחד הגורמים לסוכנות רויטרס. גורם מצרי דיווח כי המעבר נותר סגור ביום שבת בשל עבודות תחזוקה המתקיימות במקום שהתארכו מעבר לצפוי.

עוד באותו נושא:

מעבר רפיח נותר סגור - פלסטינים פרצו השערים

דיווח: עמוס גלעד בביקור בקהיר, ידון בפתיחת מעבר רפיח

אחרי פתיחת המעבר: במצרים מנסים להרגיע את ישראל

ביום שני פתחו המצרים את המעבר אך הצד הפלסטיני נותר סגור

עוד דיווחו כלי התקשורת הפלסטינים כי ביום שני האחרון הרשויות המצריות פתחו את המעבר אולם הצד הפלסטיני נותר סגור. באותו זמן נערכו שיחות בין ממשלת הצבא הזמנית במצרים לארגון חמאס השולט בעזה בנוגע לפתיחת המעבר.

מצרים קיבלה את ההחלטה לפתוח את הגבול באופן קבוע לראשונה מאז 2007, אז נסגר לגמרי למעבר תושבי הרצועה בעקבות השתלטות חמאס עליה. 150 פלסטינים חלפו דרך המחסום ביום הראשון לפתיחתו. בחמאס בירכו על הצעד וכינו אותו "אמיץ". ברשות הפלסטינית הודו אף הם למצרים על "הצעד החשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully