וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר רפיח נותר סגור - פלסטינים פרצו השערים

4.6.2011 / 13:18

רק לפני שבוע נפתח המעבר בין רצועת עזה למצרים והיום נרשמה בו תקרית ראשונה, כשמאות פלסטינים שעטו לעבר שער הברזל שנותר סגור אתמול. "הם רצו לחצות את המעבר וזעמו", סיפרו במחסום

מאות פלסטינים פרצו הבוקר (שבת) בכוח את שער הברזל במעבר רפיח המחבר בין רצועת עזה למצרים, לאחר שהמעבר נותר סגור מסיבה לא ברורה. גורמים ברשויות מעברי הגבול הפלסטינים דיווחו כי שלושה אוטובוסים בהם כ-180 נוסעים המתינו במשך מספר שעות סמוך למעבר, שנפתח באופן קבוע ביום שבת שעבר.

"לא קיבלנו הודעה על סיבה כלשהי לסגירת המעבר. הנוסעים זועמים", סיפר אחד הגורמים לסוכנות רויטרס. לא ברור עדיין האם וכמה פלסטינים חצו את הגבול. בסוכנות הידיעות "מען" דווח מפי גורם מצרי כי המעבר נותר סגור בשל עבודות תחזוקה המתקיימות במקום שהתארכו מעבר לצפוי.

לפני שבוע פתחה מצרים באופן קבוע את המעבר לראשונה מאז 2007, אז נסגר לגמרי למעבר תושבי הרצועה בעקבות השתלטות חמאס עליה. 150 פלסטינים חלפו דרך המחסום ביום הראשון לפתיחתו. בחמאס בירכו על הצעד וכינו אותו "אמיץ". ברשות הפלסטינית הודו אף הם למצרים על "הצעד החשוב".

ברקע ההחלטה לפתוח באופן קבוע את המעבר והדאגה שעורר המהלך בישראל, ניסו השבוע גורמים במצרים להרגיע את החששות בירושלים. גורמים מצרים אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי הם אינם מבינים את החששות הביטחוניים של ישראל: "מצרים שולטת לגמרי בגבול", אמרו, "לא נסכים לשום פעולה נגד מדינה אחרת, מעבר הגבול שלנו". הגורמים הבהירו שמצרים מחזיקה עדיין ברשימה של אנשים שאסור להם לעבור במעבר רפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully