וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי שליט בצרפת: הוציאו צו מעצר לחוטפי גלעד

אריאל נוי

6.6.2011 / 12:53

נועם ואביבה שליט פנו לבית המשפט המחוזי בפריז, בדרישה שזה יוציא צו מעצר בינ"ל נגד חוטפי בנם, וזאת בהתבסס על אזרחותו הצרפתית. "פנייה זו אינה אפשרתי בישראל", ציין נעם שליט

ממשיכים במאבק: נעם ואביבה שליט, אביו של החייל החטוף בעזה, הגישו היום (שני) קובלנה פלילית לבית המשפט המחוזי בפריז, צרפת, בה הם מבקשים לפתוח בחקירה בדבר נסיבות חטיפת בנם לצורכי סחיטה פוליטית ועינויו המתמשך. בעתירתם דורשת משפחת שליט מבית המשפט בצרפת לקבוע מי הם האחראים להחזקת בנם ולהוציא נגדם צו מעצר בינלאומי. בני הזוג מתבססים על העיקרון בחוק הצרפתי הקובע כי ניתן להעמיד לדין בכל מקום בעולם אדם המבצע עבירה מסוג פשע חמור באזרח צרפתי, ועל כך שבני המשפחה אוחזים באזרחות כזו.

"עתרתי היום לבית המשפט המחוזי של פריז לחקירת פשעים על מנת לקבל סעד משפטי, על פי עקרונות היסוד והצדק של החוקה והחוק הצרפתי כנגד הפרת חוק וזכויות אדם כה בוטים ומתמשכים על ידי ראשי ארגון חמאס", סיפר נעם שליט. "אנו פונים למערכת המשפט הצרפתית כיישות עצמאית וניטרלית. פנייה כזו אינה אפשרית לבית משפט במדינת ישראל. ביקשנו מבית המשפט לחקירת פשעים לחקור את האנשים שחטפו את בני, ומחזיקים אותו כבן ערובה כבר חמש שנים בבידוד מוחלט, מבלי שאף אחד, חוץ מחוטפיו, ראה אותו וללא שום זכויות אדם בסיסיות".

"נאלצנו לפנות לבית המשפט מאחר וחוטפיו של בני מתעלמים במשך שנים מכל הקריאות הבינלאומיות לשחרר אותו על בסיס הומניטרי", סיפר שליט, "כולל קריאות של הפרלמנט האירופי ברוב קולות, הקונגרס בוושינגטון על שני בתיו, הבונדסטאג הגרמני, נשיא צרפת סרקוזי, נשיא ארצות הברית אובמה, וקנצלרית גרמניה מרקל". עוד ציין שליט כי החוטפים מסרבים לקבל הצעות פשרה נדיבות שהוצעו על ידי המתווך הגרמני, שליח ממשלת גרמניה, וכי הם מסרבים לאפשר כל גישה לגלעד על ידי הצלב האדום הבינלאומי, או כל גוף הומינטרי אחר.

עוד על המאבק לשחרור שליט:
ברק שוחח עם טנטאווי על העסקה לשחרור שליט
דיווח: ”חמאס הגיש תשובתו הסופית בעסקת שליט”
בכיר פלסטיני: ”המו”מ בעסקת שליט קרוב לסיום”

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully