וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בתימן: לא ניתן לנשיא הפצוע לחזור

עלי עבדאללה סאלח, שנפגע בהפגזת ארמונו, עבר שני ניתוחים בסעודיה, ולדברי מקורביו צפוי לעבור עוד ניתוח קוסמטי - ולשוב "בתוך שבועיים". דובר האופוזיציה חושב אחרת: "תם שלטונו העריץ והמושחת"

הנהגת האופוזיציה בתימן הבהירה היום (שני) כי תעשה ככל יכולתה כדי למנוע את חזרתו למדינה של הנשיא עלי עבדאללה סאלח, שעזב אותה שלשום לטיפול רפואי בערב הסעודית, לאחר שנפצע בהפגזה של מסגד בארמונו. "נפעל בכל כוחנו כדי למנוע את שובו", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית מוחמד קחטאן, דובר מפלגת האופוזיציה בפרלמנט. "זו תחילת הסוף של שלטונו העריץ והמושחת".

סאלח עבר אתמול שני ניתוחים בבית החולים בו הוא מאושפז בריאד, ולדברי מקורות רפואיים, הרופאים הצליחו להוציא רסיס שנתקע בחזהו ולתקן נזק עצבי בצווארו. גורם רשמי בצנעא מסר כי הוא צפוי לעבור עוד "ניתוח קוסמטי" אחד, וישוב לצנעא לאחר תקופת התאוששות בת שבועיים. בראיון לרשת "אל-ערבייה" הבהיר אתמול דובר מפלגת השלטון של סאלח כי הוא "ישוב לתימן בתוך ימים". בינתיים מחזיק סגן הנשיא עבד רבו מנצור האדי בסמכויותיו של סאלח, וגם בנו אחמד, מפקד "משמר הרפובליקה", נותר במדינה כדי לשמור על האינטרסים של אביו.

תימן מתפוררת - כל העדכונים האחרונים:
אתמול - בצנעא החלו לחגוג הפיכה
בסוף השבוע - סמכויות הנשיא הנמלט הועברו לסגנו
בשבוע שעבר: חיילים פינו מפגינים - וטבחו ב-20 מהם

סאלח בן ה-69 ממשיך להיאחז בכסאו מול ההתקוממות נגדו, הנמשכת זה יותר משלושה חודשים, שבמהלכם הספיק בשתי הזדמנויות שונות לסגת בו ברגע האחרון מהסדר להעברת השלטון. בשבועיים האחרונים הפכה ההתקוממות למרד חמוש אותו מובילה מיליציה של שבט חאשד בראשותו של סאדיק אל-אחמר, השואף לרשת את סאלח בשלטון. אנשיו של אל-אחמר צרים בימים האחרונים על מוסדות השלטון בצנעא ובעיר תאיז, והם ככל הנראה אלו שהפגיזו ביום שישי את ארמון הנשיאות. בצבא תימן טענו כי גם אל-קאעדה היה מעורב בהתקפה.

מפגינים נגד נשיא תימן בבירה צנעא, 4 ביוני 2011. רויטרס
מפגינים עם דיוקנו המושחת של סאלח, השבוע בצנעא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully