וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל סוציאליסט - נשיא פרו: "לא נהיה ונצואלה"

בסיבוב השני בבחירות ניצח אוייטנה הומלה את קאיקו פוג'ימורי בפער זעום. בנאום הניצחון מיהר להרגיע את החוששים כי ילך בדרכי צ'אווס: "המודל הזה לא מתאים לנו. המהפכה שלנו – בחינוך"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

מועמד השמאל אויינטה הומלה, גנרל לשעבר, הכריז הבוקר (שני) על זכייתו בבחירות לנשיאות פרו, לאחר שתוצאות אמת ראשוניות מההצבעה בסיבוב השני שנערך אתמול הראו כי ניצח את מועמדת הימין, קאיקו פוג'ימורי, בפער זעום של שברירי אחוזים. "הלילה אני יכול לומר שהצלחנו", אמר הומלה בשעת לילה מאוחרת לקהל במרכז הבירה לימה. "הנשיאות בידינו".

המרוץ היה צמוד עד הרגע האחרון: הגנרל לשעבר נגד בת הרודן

אויינטה הומלה חוגג ניצחון בבחירות, לימה, פרו, 6 ביוני 2011. רויטרס
הומלה חוגג עם תומכיו, הלילה בלימה. "הנשיאות בידינו"/רויטרס

תוצאות סופיות ורשמיות צפויות להתפרסם רק בהמשך היום, אך לאחר ספירת 81% מהקולות, מוביל הומלה עם 50.7% מהקולות, לעומת 49.3% לפוג'ימורי. עדיין מדובר בפער זעיר ביותר, אולם יש לציין כי רוב הקלפיות שתוצאותיהן טרם נספרו נמצאות באזורים הכפריים המרוחקים, הידועים בתמיכתם בהומלה. גם כל המדגמים שפורסמו לאחר ההצבעה הצביעו על ניצחון להומלה, בפער שבין חצי אחוז לשני אחוזים.

בנאומו נשבע הומלה להקדיש את עצמו לעם הפרואני, והצהיר כי יקים ממשלת אחדות. בדבריו הקדיש מילים מיוחדות לנשים הפרואניות: "האומה תוכל להתקדם רק אם המשפחה הפרואנית תתקדם. אימהות העומדות בראש משקי בית - עלינו לתמוך בהן". כמו כן, התחייב לפעול לשיפור התשתיות במדינה, מערכות המים והביוב ומערכות החינוך באזורים הכפריים.

"נבנה את עתידנו בעצמנו"

הומלה בן ה-48, שכבר הפסיד פעם אחת בבחירות לנשיאות ב-2006, צפוי להצעיד את המדינה על נתיב סוציאליסטי שבו תוגבר מעורבות המדינה במשק, ובכך לצרף את מדינתו לציר משטרי השמאל הגדל באמריקה הלטינית. עם זאת, הוא מכחיש כי בכוונתו ללכת בדרכיו המהפכניות של נשיא ונצואלה הקיצוני, הוגו צ'אווס, ומעדיף להציב לעצמו כמודל את מי שהיה עד השנה שעברה נשיא ברזיל, לולה דה סילבה.

מתנגדיו של הומלה, שהיה בין היתר מעורב בניסיון הפיכה צבאית בשנת 2000, נגד אביה של פוג'ימורי, הנשיא לשעבר אלברטו פוג'ימורי, חוששים כי הוא עלול למשוך את המדינה לכיוון של שלטון טוטליטרי. בנאומו הלילה הכחיש זאת מכל וכל: "כשאנחנו מדברים על מהפכה אנחנו מדברים על מהפכה בחינוך", אמר. "אנחנו צריכים לבנות לעצמנו את עתידנו. המודל של ונצואלה אינו תקף בפרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully