וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לתאגידים? ניהול המים ישוב לרשויות המקומיות

לאחר מאבק ממושך בתאגידי המים, יכולים לרשום ניצחון בשלטון המקומי: ע"פ ההסכם המתגבש עם האוצר, תאגידי המים יבוטלו וניהול המים ישוב לרשויות המקומיות. "המחיר יוזל והשירות ישתפר"

הישג לשלטון המקומי: בתום מאבק של חצי שנה, אישרו היום (ראשון) נציגי מרכז השלטון המקומי תוואי הסכם עם משרד האוצר לפיו ניהול המים יוצא מידיהם של תאגידי המים ויועבר חזרה לניהול הרשויות המקומיות. על פי ההסכם, תאגידי המים ינוהלו במתכונת של חברה עירונית ויהיו תחת הפיקוח של ראש העירייה.

על פי ההסכם המתגבש, תבוטל מערכת הגבייה הכפולה, והעירייה תחזור להיות הכתובת עבור הציבור גם בנושא מים. במרכז השלטון המקומי הביעו תקווה כי התיאום בין העירייה לתאגיד יביא לשיפור ברמת השירות לאזרח ולא יתרחשו תופעות של חיובי שווא או ניתוקי מים באופן שרירותי.

על פי ההסכם, תעריף המים למוסדות ציבור יופחת ב-14% וכן נבחרי ציבור יוכלו לכהן בדירקטוריון בהתנדבות, זאת בניגוד למצב הקיים כיום. כמו כן, יחולו שינויים מבניים בתאגידים והם ינוהלו במתכונת של חברות עירוניות בהשתתפות גורמים עירוניים.

"השירות ישתפר פלאים"

הממשלה הציעה לאחרונה להוזיל את מחיר המים לציבור בכ-5%, הצעה שנתקלה בסירוב מצד מרכז השלטון המקומי שטען כי ניתן להוזיל את מחיר המים לציבור ב-30%. על פי ההסכם שהושג, הסכים מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, הסכים לוותר על הפחתה של 5% בלבד ולהמשיך את הדיונים עם צוות השלטון המקומי להפחתה גדולה יותר של מחירי המים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, בירך על ההסכם המתגבש ואמר כי "מחיר המים לאזרח יוזל והשירות לאזרח ישתפר פלאים. זאת כיוון שהרשויות המקומיות מחויבות לאזרחים, לעומת התאגידים שהאינטרס היחידי שלהם הוא לעשות כסף. אני שמח ששר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, וצוות משרדו פעלו ליישום ההסכם, תוך שאנו מנהלים עימו דיאלוג אמיתי, גם כשהתגלעו מחלוקות. זאת, משום שהיה לשר רצון אמיתי להביא לשיפור במשק המים ובמחיר המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully