וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה בוחבוט: "צפויה אינתיפאדה שלישית מבית"

יו"ר השלטון המקומי הזהיר באירוע "שבתרבות" בתל אביב כי אם היחס לערביי ישראל לא ישתנה - הם יפתחו באינתיפאדה שלישית. לדבריו, הקמת מדינה פלסטינית תשרת את האינטרסים של ישראל

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, הזהיר היום (שבת) מפני אינתיפאדה שלישית מבית על ידי ערביי ישראל. בראיון שהעניק בוחבוט באירוע "שבתרבות" בצוותא תל אביב, אמר בוחבוט, ראש עיריית מעלות-תרשיחא, כי "ערביי ישראל לא חפצים במלחמה ואני, כמי שעומד בראש עיר מעורבת, יודע על מה אני מדבר. אם היחס לתושבי ישראל הערביים לא ישתנה – צפויה אינתיפאדה שלישית מבית ע"י ערביי ישראל". לדבריו, "אנו שואפים לעצב אזרח ישראלי גם אחרי 63 שנה, אך לא מצליחים לתת מענה עבור 20% בני המיעוטים החיים בקרבנו".

בוחבוט התייחס גם לאיומים של הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם בבקשה להכיר במדינה פלסטינית בספטמבר הקרוב. "הקמת מדינה פלסטינית תשרת את האינטרסים של ישראל. הכל כבר סוכם בימי קודמיו של נתניהו וכל שצריך זו מנהיגות אמיצה. טווחי הביטחון ממילא כבר קצרים וברובם חסרי משמעות". הוא הוסיף כי "במלחמה הקרובה העורף יהפוך לחזית. במלחמה האחרונה כולם סמכו רק על ראשי הערים וכך יהיה לצערי גם במלחמה הבאה – כי העורף הוא החזית". בעניין זכות השיבה אמר בוחבוט כי "רוב ערביי ישראל אינם מעוניינים במימוש זכות השיבה לפלסטינים וממילא לרשויות המדינה אין יכולת לקלוט עשרות אלפי תושבים פלסטינים".

"אסור למפלגת העבודה להתמודד לראשות הממשלה"

כשנשאל האם הוא מתכוון להציע את מועמדותו לעמוד בראשות מפלגת העבודה, השיב בוחבוט כי "לא פשוט לעזוב את העשייה בשלטון המקומי. הרעה החולה של מדינת ישראל היא חוסר המשילות. בכוונתי לקדם את שינוי שיטת הממשל וכך מי שישלטו הם נבחרי הציבור ולא הפקידות".

לדבריו, "אם אחזור לכנסת ואם אתמודד, זה יהיה במטרה להפוך להיות שר בנושאים חברתיים בהם דרושה מהפיכה כמו הרווחה וכמו הפנים והתעסוקה. אם מפלגת העבודה חפצת חיים, עליה להניח לצורך להתמודד לראשות הממשלה. עליה לבנות את הדברים מלמטה ולהציב סדר יום חברתי, חינוכי שידבר על חיזוק השכבות החלשות, על החזרה לפריפריה, על יישוב הארץ". בוחבוט סיכם ואמר כי "רק בעוד מספר שנים, אחרי שנשלים את הבנייה ונחזיר את מפלגת העבודה להיות הבית של הצעירים והחברתיים – נוכל לשאוף לראשות הממשלה".

בוחבוט התייחס גם למצב היישובים הלא יהודיים בישראל ואמר כי "בעוד החברה הישראלית מתקדמת וצומחת, העוני בכפר הערבי הולך וגואה וישנן בעיות רבות בנושאי חינוך, תשתיות, קידום נוער, תרבות ותעסוקה. אין אזורי תעשייה ומסחר, והכנסות הארנונה אינן מספיקות לכיסוי 20% מהוצאות הפעילות של הרשות המקומית הערבית והדרוזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully