וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם עמנואל: "ישראל לא תצטרך לחזור לגבולות 67'"

מי שהיה אחד האנשים החזקים בממשל אובמה, ופרש לטובת עיריית שיקגו, מתעקש שהנשיא לא שינה דבר מהמדיניות האמריקאית המסורתית. "אך גם אובמה מבין - המצב הקיים לא יכול להימשך עוד"

"אין להבין את דברי אובמה כחזרה לגבולות 67'" – כך אמר היום (שישי) ראש עיריית שיקגו, רם עמנואל, מי שהיה אחד האנשים הקרובים לנשיא ברק אובמה, כששימש כראש צוות הבית הלבן. במאמר שפרסם בעיתון המקומי "וושינגטון פוסט" ציין עמנואל כי "הנשיא אובמה מבין היטב כי השינויים הדמוגרפיים באזור עובדים לרעת פתרון שתי-המדינות, הנחוץ כדי לסיים דורות של שפיכות דמים. המצב הקיים – לא יכול להמשיך עוד".

בהמשך, מוסיף אחד גורמים החזקים במפלגה הדמוקרטית כי "מתחילת כהונתו, הנשיא השקיע רבות כדי לעודד מגעים ברי משמעות בין ישראל לרשות הפלסטינית. את מטרתו הוא חלק עם מנהיגים אמריקאים וישראלים קודמים: שתי מדינות, זו היהודית וזו הפלסטינית, האחת לצד השנייה, חיות בשלום ובביטחון". עמנואל התייחס להצהרתו של הנשיא האמריקאי טרם ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון, וגם לנאומו של אובמה בפני ועידת איפא"ק, וציין כי "הנשיא אמר כי לא יתכן שישראל תצטרך לשבת ולדון עם חמאס, ארגון טרור שנשבע לחסלה, וחיזק את המחויבות ליתרון האיכות הצבאי של ישראל. הוא אמר שהמדינה הפלסטינית חייבת להיות מפורזת, וכי שום הסכם שלום לא ייחתם אילולא יבטיח את יכולתה של ישראל להגן על עצמה".

"אין פיתרון ממשי שמאפשר חזרה לגבולות 67'"

עם זאת, גם לעמנואל ברור מה היה סלע המחלוקת במהלך ביקור נתניהו בוושינגטון: "משפט אחד עורר תשומת לב רבה בדברי אובמה – 'הגבולות של ישראל ופלסטין יתבססו על קווי 67', תוך חילופי שטחים מוסכמים'. שם ביטא הנשיא את מה שכל המנהיגים האמריקאים אמרו מאז ממשל קלינטון", ציין עמנואל, שחתם את דבריו במילים "אין פירושו של דבר כי ישראל תצטרך לחזור לגבולות 1967. אין פתרון ממשי שמאפשר זאת. חילופי שטחים מציעים את הגמישות שתאפשר גבולות ברי הגנה, וגם יפתרו את סוגיית ההתנחלויות".

דבריו של עמנואל מתפרסמים על רקע ביקורו המתוקשר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון בראשית החודש. ביקורו החל בטונים צורמים בין שתי המדינות, עם הצהרתו של הנשיא האמריקאי. עם זאת, במהלך הביקור נשא אובמה נאום נוסף, הפעם בפני ועידת איפא"ק, שזכה לביקורת פחותה מהצד הישראלי, והמסע נחתם בנאומו של נתניהו בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, שזכה לתשואות בפני הקהל, הרפובליקני ברובו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully