וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על "יום הנכסה": "לא נאפשר פריצת גבולות"

2.6.2011 / 18:25

נוכח כוונת אלפי מפגינים לצעוד לגבולות ישראל ביום ראשון, הבהיר ראש הממשלה כי הנחה את כוחות צה"ל לא לאפשר לפרוץ את הגדרות. עם זאת, הוא הבהיר כי אלו יפעלו "באיפוק ונחישות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) ל"יום הנכסה" שיצוין ביום ראשון בו על פי ההערכות מערכת הביטחון ינסו אלפי בני אדם לצעוד לגבולות ישראל משטח סוריה ולבנון והבהיר כי ישראל לא תאפשר לפרוץ את גבולותיה. בנאום שנשא בוועידת ההיי-טק הבינלאומית בבנייני האומה בירושלים אמר נתניהו כי "ב-15 במאי ציינו את יום הקמתה של מדינת ישראל, והיינו עדים לניסיונות לערער על ריבונותנו ולפרוץ את גבולותינו מצד אירן, סוריה, חיזבאללה, וחמאס. אותם גורמים צפויים לקרוא תיגר על ריבונות ישראל בשנית בימים הקרובים. ההנחיות שלי הן ברורות - לפעול באיפוק אך בנחישות הדרושה כדי לשמור על גבולותינו".

בתוך כך, בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים לקראת אירועי "יום הנכסה" שיתקיימו ביום ראשון הקרוב. באגף המודיעין ובפיקודים השונים עוקבים אחר הפרסומים בתקשורת הגלויה בנוגע לאתרים בהם מתכננים הפלסטינים לצעוד ביום ראשון הקרוב, אולם ההיערכות היא לקראת ניסיונות לפרוץ את הגבול במספר נקודות.

בפיקוד צפון נערכים בכוחות מתוגברים באזורים המועדים לפורענות, כאשר הכוחות הונחו למנוע פריצה של הגבולות, אולם להימנע ככל שניתן מהרוגים. בצה"ל יודעים כי אירוע עם הרוגים עלול להצית עוד יותר את המתיחות ולספק את התוצאה הרצויה עבור המפגינים במה שמוגדר כ"פרובוקציות פייסבוק". ההערכות בלבנון מרוכזת באיזור הכפר מארון א-ראס וכן בשער פאטמה ובמספר מקומות נוספים. גם בצדו השני של הגבול נערך צבא לבנון בכוחות מתוגברים ועל פי דיווח בעיתון א-נהאר, הצבא הכריז על סביבת שער פאטמה כ"שטח צבאי סגור".

באזור סוריה נערכים הכוחות באיזור גבעת הצעקות במג'דל שמס ובאיזור מעבר קוניטרה. בישראל העבירו בימים האחרונים מסרים לסוריה וללבנון בקריאה שימנעו הגעה של מפגינים לאיזור הגבול וכי ידאגו לשמור על ריבונות המדינה. לבנון כבר נענתה לנושא וייתכן מאוד שעימותים בין הצבא המקומי לבין מפגינים פלסטיניים יחזרו על עצמם.

נערכים גם בשטחי הגדה המערבית

גורמים צבאיים אומרים ביממה האחרונה כי לישראל אין כל כוונה לאפשר את פריצת הגדרות כפי שקרה בגבול הסורי ביום הנכבה. "בניגוד לבילעין ולניעלין, כאן מדובר בגבול בינלאומי אשר לא נאפשר כי ייפרץ", אומרים הגורמים, "לא נאפשר כל פגיעה בגדר ובוודאי שלא ניתן שיפרצו את הגבול והכוחות ערוכים בהתאם. אם יהיה צורך הכוחות ישתמשו גם בירי חי על מנת למנוע פריצה של הגבול". במקביל צוידו הכוחות גם באמצעים לפיזור הפגנות במה שמוגדר בצה"ל כ"נפ"ק" (נשק פחות קטלני) אולם בצבא מבהירים כי עיקר הנשק שיהיה מצוי בידי החיילים הוא הציוד הקרבי הרגיל. "ההנחיות הן להימנע ככל שניתן משימוש בירי חי אבל במידת הצורך נפגע במי שצריך".

על אף שעיקר העיניים נשואות לגבול הצפוני, גם בפיקוד מרכז מתכוננים לצעדות ולהפגנות, אם כי ההערכות מדברות על כך כי לא צפויות אירועים מיוחדים באיזור. למרות זאת בצה"ל נערכים בכוחות מתוגברים גם בגזרה הזו בעיקר באיזורי חיכוך מוכרים היטב כדוגמת מעבר קלנדיה הסמוך לרמאללה.

אתמול קיים הרמטכ"ל בני גנץ כנס לכלל המפקדים המבצעיים בצה"ל שם דיבר גם על ההערכות לקראת יום ראשון וכן על צעדות המוניות אל עבר גבול ישראל, הן בצפון, הן ביהודה ושומרון וכן ברצועת עזה. "ברור לנו שבחודשים הקרובים אנו עלולים למצוא את עצמנו בהפגנות עממיות רחבות שזוכות להד ציבורי. צה"ל נערך להפגנות אלו ביהודה ושומרון, רצועת עזה והגבולות, על-ידי הכשרת כוחות מתאימים, גיבוש שיטת הפעלה מתאימה ובציוד באמצעים מתאימים", אמר גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully