וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לשגרה: שקט במג'דל שמס, צה"ל מתקן הגדר

עידן אבני

16.5.2011 / 14:35

יום לאחר מהומות יום הנכבה שהפרו את השלווה של הכפר הצפוני, חזרו תושביו לשגרה. לדבריהם, הם מצפים כעת לתיירים שיגיעו לאזור, אך מזהירים: "בשנה הבאה יבואו מיליונים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יובל בן אבו, עריכה: יאיר דניאל)

יום לאחר האירועים במג'דל שמס חזר היום (שני) השקט אל הכפר והתושבים שבו לעבודתם. זיאד עווידאת, בעל מכולת בכפר, סיפר לוואלה! חדשות, כי "אנחנו כפר שקט ואתמול הפתיע אותנו שאזרחים עוברים ככה ברגל את הגבול. בחיים לא ראיתי דבר כזה. אנחנו לא תיכננו את זה, אולי הצד הסורי תכנן את זה. אני לא יודע אם זה טוב לנו, מה שבטוח זה מפריע לתיירות ולעבודה שלנו. חברים שלי מישראל מתקשרים לשאול מה קורה אצלנו ואני מספר שהכל שקט".

יוסוף, אף הוא תושב הכפר, סיפר כי האירועים אתמול הצליחו להפחיד אותו: "נבהלתי. אני לא מבין איך הם עברו את המוקשים, אבל אני בטוח שהתיירים ימשיכו לבוא ואם יהיה שלום יבוא הרבה יותר תיירים".

על הגבול הפרוץ נמשכות בינתיים העבודות לתיקון גדר הגבול. כח גדול של חטיבת הצנחנים הגיע למקום על מנת לשמור על השקט ולפקח על העבודות, ומפקדים רבים ובהם מפקד חטיבת הגולן אלוף משנה אשכול שוקרון, הגיעו לבחון את הפרצה מקרוב. בצידו הסורי של הגבול פועלים חיילי יוניפי"ל על מנת לבחון את גבעת הצעקות ממנה הגיעו המפגינים שחדרו לישראל.

אך למרות השקט שחזר, יש תושבים בכפר שמאמינים כי אירועי אמש עוד יחזרו על עצמם. תושב הכפר, מוניר אבו סאלח, סיפר כי "הפלסטינים צריכים לקבל את זכות השיבה, זה דבר טבעי. מה שקרה אתמול יקרה שוב ואני בטוח שבשנה הבאה יבואו מיליונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully