וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "כל ילדי ישראל צריכים ללמוד סינית"

31.5.2011 / 12:32

בביקור עם שר החינוך בלוד, שיבח רה"מ נתניהו את לימודי הסינית בביה"ס התיכון "ערבי חדש" בעיר, ואמר כי יש להרחיבם לכל מערכת החינוך: "על הילדים לרכוש כלים בהתמודדות עם המחר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך גדעון סער סיירו היום (שלישי) בלוד. בביקור ב"תיכון ערבי חדש", אמר נתניהו כי הוא מתרשם מאוד מהמצוינות שאליה שואף בית הספר, ובמיוחד מהתוכנית ללימודי סינית המופעלת בו. הוא שיבח את מנהלת המוסד, שירין חאפי, וציין כי כבר לפני שנתיים ביקש משר החינוך לקדם את לימודי השפה. "ילדי ישראל צריכים לרכוש יכולת בהתמודדות עם המחר", אמר ראש הממשלה, וציין את חשיבותה של סין כמעצמה מתפתחת בתחום הכלכלי והתרבותי.

שר החינוך סער התייחס לשמות הזוכים במכרז להקמת מרכזי מצוינות אקדמיים, ואמר כי עשרה מרכזים נוספים יוקמו בשנה הבאה, מתוך כ-30 שאמורים לקום. שלושת המרכזים הראשונים יוקמו באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטה העברית בירושלים ובמכון ויצמן ברחובות, במסגרת תכנית לחיזוק המחקר בישראל ולהשבת מוחות מחו"ל. "החינוך נמצא בראש מעייננו, ובית הספר בלוד הוא דוגמה לכך. זהו מקום המשקף ברמה הלאומית ערכים של שלום, דו-קיום ושיוויון", ציין השר, והודיע כי בקרוב יעבור בית הספר למשכנו החדש בשכונת הרכבת בעיר.

"ביקורי אורחי משרד החוץ בהר הרצל יימשכו"

בהמשך, ניצל ראש הממשלה את ביקורו בבית הספר על שם זבולון המר בעיר, כדי להכריז כי סיורי האח"מים בהר הרצל יימשכו. "אנחנו נמצאים בישראל בגלל הרצל, שהביא לתקומת העם היהודי", אמר. "אם מישהו בא לבקר בישראל מטעם משרד החוץ - הוא יבקר בהר. הביקורים יימשכו", הבטיח נתניהו.

לאחר רצח רבין ב-1995 רבים מאורחי משרד החוץ העדיפו לעלות לקברו ולא לקבר חוזה המדינה. בשנה שעברה, כשביקר בישראל נשיא ברזיל לולה דה סילבה, חידשו אנשי משרד החוץ את הנוהג וביקשו ממנו לבקר בקבר הרצל - אך האורח מברזיל סירב. ההערכה היא כי הביקור בהר הרצל כנוהג מחודש, היה עלול לפגוע בהמשך ביקורו של דה סילבה בשטחי הרשות הפלסטינית.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully