וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבטחות: בתי הספר הערבים בלוד מוזנחים

15.12.2010 / 14:42

שר החינוך הבטיח לטפל, הממשלה הבטיחה לתקצב, אבל מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי בשטח בתי הספר עדיין מוזנחים. "כל אחד זורק את האחריות על השני"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכה: גדי וינסטוק)

הבטחות לחוד מעשים לחוד: למרות ההבטחות לתקצוב וטיפול, כולל הבטחה של שר החינוך גדעון סער לטיפול אישי בבתי הספר בלוד, ולמרות הידיעה המוקדמת על מזג האוויר הסוער הצפוי החודש, לא נעשתה שום עבודה בשטח למען שיפור מצבם התשתיתי של בתי הספר, לא על ידי משרד החינוך ולא על ידי עיריית לוד. בתי הספר "יסמין", "אלזהרא" ו"אלמנאר" נותרו מוזנחים ובלתי מוכנים לחורף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהלת בית הספר מחתה כבר לפני כחודשיים על מצבו הפיזי הבלתי נסבל של בית ספרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמונות חדשות שהגיעו לידי וואלה! חדשות מתארות מצב קשה ביותר בבית הספר היסודי "יסמין" בעיר. מונא אבו עיד, מנהלת בית הספר מחתה כבר לפני כחודשיים על מצבו הפיזי הבלתי נסבל של בית ספרה, במהלך שביתת המחאה של מערכת החינוך הערבית בעיר. "אני מפיצה מיילים לכל הנוגעים בדבר בעירייה ולמשרד החינוך על כך שאני זקוקה לשיפוצים במבנה בית הספר", סיפרה אז עודה, "אבל כל אחד זורק את האחריות לשני. שום דבר לא נעשה. בחורף אני צריכה לעלות לקומה השנייה של בית הספר עם מטרייה בגלל שהחלונות שבורים ויש נזילות. המצב כל כך אבסורדי שאני נאלצת להפעיל את ועד ההורים כדי ללחוץ על העירייה לקבל דברים לבית הספר".

נוכח תלונותיה, פנתה מערכת וואלה! חדשות לעיריית לוד במטרה לצלם את התשתיות ההרוסות בשטח בית ספר, אך העירייה סירבה לאפשר את הצילומים. התמונות החדשות מוכיחות כי שוב דבר לא נשתנה. הגגון שמגן על התלמידים מפני הגשם ברחבה המרכזית של בית הספר שבור ופרוץ. שלוליות גדולות מכסות את הרחבה והתלמידים מסתכנים בהחלקה בכל פעם שגשם יורד. בכניסה לבית הספר המצב גרוע עוד יותר. משטח הכניסה בצמוד לשער הכניסה לבית הספר אינו מעובד או מרוצף ובעקבות סערת מזג האוויר האחרונה נוצרה במקום בריכת מים גדולה.

העירייה: היום תוגש הצעת מחיר

אנשי מערכת החינוך הערבית בלוד טוענים כי העירייה מתנהלת בצורה לא יעילה ולא אפקטיבית. לטענתם, תקציבים ממשרד החינוך נכנסים לקופת העירייה ולא יוצאים ממנה לבתי הספר. המנהלים במערכת החינוך הערבית נאלצים לפעול בצורה של גביית יתר מההורים. לפעמים, הם צריכים להתנות רישום לבית הספר בתשלום מראש.

ממשרד החינוך נמסר כי "נושא אחזקה ושיפוץ מבני מוסדות החינוך מצוי, על פי חוק, בסמכות הרשות המקומית, אשר אחראית לתיקון כל הליקויים של המבנים החינוכיים בהתאם לנהלים. יצוין כי המפקח על בית הספר "יסמין" פועל באופן רציף אל מול הרשות המקומית, על מנת שהליקויים במבני מוסדות החינוך בעיר לוד, יתוקנו לאלתר".

מעיריית לוד נמסר בתגובה כי "העירייה פועלת לתיקון הליקויים בבתי הספר הערביים, בהקדם האפשרי. יו"ר הוועדה הממונה, אילן הררי, סייר השבוע בבית ספר יסמין והנחה את גורמי ההנדסה בעירייה לפעול לאלתר לביצוע עבודות השיפוצים באמצעות קבלן חיצוני אשר אמור להגיש היום הצעת מחיר הכוללת לוחות זמנים".

  • עוד באותו נושא:
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully