וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער חנך תיכון ערבי בלוד: "מקדמים שוויון"

25.11.2010 / 13:14

שר החינוך הגיע ללוד כדי לחנוך את התיכון הערבי הראשון בעיר והדגיש כי אין להפריד בין המגזר היהודי לערבי. ההורים התרשמו פחות: "תוכניות יש בלי סוף, אבל בשטח לא קורה כלום"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר החינוך גדעון סער חנך הבוקר (חמישי) מבנה חדש של בית הספר התיכון הערבי החדש בלוד, שאמור להיפתח ב-2011. מדובר למעשה בתיכון הממלכתי הערבי הראשון בתולדות העיר. עד לפני שנה, התלמידים למדו בתיכון משותף עם תלמידים מרמלה. השר ביקר גם במבנה הזמני, הנמצא מטרים ספורים מתחנת מג"ב בלוד ומאכלס כ-400 תלמידים. זהו ביקור ראשון של שר חינוך בתיכון ערבי בעיר מאז 2007.

המבנה הארעי בו ממוקם התיכון כרגע שופץ במהלך הקיץ במו ידיהם של המורים והתלמידים, כדי להופכו לראוי ללימודים. ראש הוועדה הקרואה בעיר, אילן הררי, אמר לשר החינוך "היית צריך לראות את המקום הזה לפני חצי שנה". הררי סיפר כי מאז שנתן את המבנה לרשות התלמידים, לא נרשם בו מקרה ונדליזם אחד.

השר נפגש עם מורים ותלמידים בעיר, והבטיח לתת תשומת לב אישית לבעיות החינוך בעיר. "פעם בשבוע אערוך באופן אישי ביקור פתע בבית ספר בלוד, במטרה לפקח ולבקר על תוכניות הפיתוח בתחום החינוך בעיר", אמר סער. הוא הוסיף כי אין להפריד בין המגזר היהודי לערבי בעיר, מאחר ו"אם רע לאחד- רע גם לשני. אנחנו מקדמים שוויון הזדמנות ואמונה בעתיד משותף. כל תלמיד יכול להצליח אם נותנים אמונה ביכולתו".

יו"ר ועד ההורים הערביים, עו"ד עבד אזברגה אמר ש"תוכניות יש בלי סוף אבל בשטח לא קורה כלום כבר למעלה מעשור". אזברגה סיפר כי בבית הספר אל מנאר, לדוגמא, מחכים כבר למעלה מ-10 שנים לאישור הקמת מגרש קט רגל, שיאפשר לתלמידים יותר פנאי איכותי ויוציא אותם מהרחובות.

בבית הספר היסודי יסמין בעיר מחכים מזה 20 שנה להשלמת המבנה. התיכון לא מוכן לגשם ובתקופת החורף נאלצים מורים ותלמידים להסתובב במסדרונותיו עם מטריות. ברוב התיכונים בעיר אין מזגנים בכלל. בבית הספר היסודי א-זהארה לומדים מחצית התלמידים ב-17 קרוואנים ללא מזגנים. במקום תוכנן אגף חדש להרחבת בית הספר, אך גם הוא אינו מיושם כבר למעלה מעשור. סער בישר לתלמידים במקום כי האישור למבנה החדש התקבל אתמול והוא צפוי להבנות בשנתיים הקרובות. ההורים במקום אמרו כי הם "מרוצים מהתעוררות משרד החינוך ומנכונותו לפעול בצורה מהירה ויעילה לפתרון הבעיות הקריטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully