וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: אהוד אולמרט יעלה לראשונה על דוכן העדים

31.5.2011 / 6:01

ראש הממשלה לשעבר שנאשם בקבלת כספים במרמה יעלה לראשונה על דוכן העדים וימסור את גרסתו המפורטת לאישומים נגדו. בסביבתו טוענים כי צוות ההגנה כבר הצליח לסדוק את עמדת הפרקליטות

"הראיות ידברו ואני בטוח שהתוצאה בסוף תהיה שאצא מכאן חף מפשע" – כך אמר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בעת פתיחת שלב ההוכחות במשפטו לפני כשנה וחצי. הבוקר(שלישי) לאחר שורה ארוכה של עדויות, דחיות, תלונות, תביעות ושערוריות, שוב יהיה זה תורו של אולמרט לדבר, כאשר יעלה לדוכן העדים וימסור לראשונה את גרסתו המפורטת לאישומים נגדו.

על פי כתב האישום שהוגש נגד אולמרט וראש לשכתו לשעבר שולה זקן, השניים, באמצעות מצג שווא ותיעוד כוזב, קיבלו לידיהם כ-92 אלף דולרים במרמה, כתשלומים עבור טיסות לאירועים אליהם הוזמן אולמרט ברחבי העולם ובהם הרצה בפני ארגונים ומוסדות יהודיים, והן לנסיעות אליהן יצא בשליחות המדינה. בכתב האישום מפורטות 15 טיסות עבורן קיבל אולמרט החזרים כפולים ולעצים אף משולשים מהמדינה או מארגונים יהודיים. לטענת הפרקליטות, הכספים שקיבל אולמרט שימשו לאחר מכן למימון טיסות פרטיות שלו ושל ובני משפחתו.

בנוסף, אולמרט נאשם בקבלת כ-600 אלף דולרים מאיש העסקים היהודי-אמריקאי משה טלנסקי, שלא דווחו כדין. חלק מהכסף התקבל במזומן, והועבר ל"קופה סודית" שניהל מקורבו של אולמרט, עו"ד אורי מסר. ראש הממשלה לשעבר נאשם גם בכך שבהיותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, פעל לטובת חברות שייצג מסר, למרות ניגוד עניינים מובהק בו היה שרוי.

בין העדים: החבר הקרוב ומתאמת הנסיעות

התביעה העלתה שורה ארוכה של עדים, בהם ראשי ארגונים, פקידות בלשכתו של אולמרט וחוקרי משטרה. כמו כן, עלו להעיד מתאמת הנסיעות במשרדו של אולמרט, רייצ'ל רז-ריסבי ומסר. רז-ריסבי הוכרזה כעדה עוינת, לאחר שסתרה בעדותה בבית המשפט את הדברים שאמרה בחקירותיה במשטרה. לחוקרים אמרה רז כי קיבלה הנחיות מאולמרט וזקן לגבי מימון נסיעותיו של אולמרט. בעדותה אמרה שסיפקה לחוקרים את התשובות שרצו לשמוע. התובע במשפט, אורי קורב, הציג בפניה מסמך שכותרתו "יומן נסיעות", שכולל את תאריכי טיסותיו של אולמרט, עלות הנסיעה והמחיר ששולם עבורה בפועל.

מסר אמר בעדותו כי שמר עבור אולמרט 300 אלף דולרים כנאמן, שהוחזקו בכספת במשרדו, אולם הוסיף ש"ההתנהלות היומיומית הייתה מול שולה". מסר טען כי אולמרט לא התעניין בכסף ולא ידע מה הסכום שהוחזק בכספת, טיעון שהשופטים התקשו להאמין לו. בחקירתו במשטרה, שהוצגה בבית המשפט, אמר מסר כי העביר לאולמרט מעטפות עם כסף. בהמשך עדותו בבית המשפט אמר מסר כי העביר לאולמרט כסף, אולם הסביר כי מדובר בכספים לגיטימיים, שניתנו כתרומות שלא בזמן בחירות, כפי שהחוק התיר.

"התביעה ירתה בכל התותחים"

היום, כאמור, יפתח שלב ההגנה במשפט. אולמרט התכונן בתקופה האחרונה לעדותו, יחד עם עורכי דינו, אלי זהר, נבות תל-צור ונוית נגב. אולמרט יציג מחר לראשונה את גרסתו לכל האישומים נגדו, בניסיון לצייר תמונה שונה לחלוטין מזו שהוצגה בכתב האישום.

בסביבתו של אולמרט אמרו היום כי "התביעה ירתה כבר בכל התותחים שלה", ואילו ההגנה הצליחה כבר בשלב זה לסדוק לחלוטין את התמונה אותה ניסתה הפרקליטות לצייר בכתב האישום. בהגנה מאמינים שהצליחו להוכיח כי אולמרט לא הפעיל "שיטה" לקבלת כספים במרמה, שטלנסקי הוכח כעד לא אמין וכי כל פעולתיו של אולמרט כשר התמ"ת בוצעו לטובת המדינה. "במקום להציג לבית המשפט את התמונה המלאה ואת היריעה הרחבה של האירועים, בחרה הפרקליטות, שלא במקרה, להציג רק חלקי חלקים מצומצמים מאד, חלקי פאזל בודדים בלבד, שאינם משקפים כלל את התמונה המלאה", אמר יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן. "כאשר בוחנים את התמונה המלאה רואים כי המציאות רחוקה מאד מהאמירות הנוקבות והמוחלטות שבחרה הפרקליטות להציג בכתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully