וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז על פסק דין הנגבי: "מוטעה ואפילו אומלל"

30.5.2011 / 14:48

בכנס לשכת עוה"ד תקף היועמ"ש לשעבר את ההחלטה לזכות את הנגבי מעבירות של שוחד בחירות. פרקליט המדינה לדור טען כי האיסור על היועמ"ש להורות על חקירת ראש ממשלה מכהן לא תשנה דבר

"פסק הדין במשפטו של צחי הנגבי היה מוטעה, אפילו אומלל", כך אמר היום (שני) היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, בהתבטאות נדירה בנושא במהלך דיון בכנס לשכת עורכי הדין באילת. מזוז התייחס להחלטה לזכות את השר לשעבר מהאשמות של שוחד בחירות.

מוקדם יותר אמר פרקליט המדינה, משה לדור, כי הצעת החוק שיזמה ח"כ רונית תירוש (קדימה) ואושרה בוועדת השרים לחקיקה, לפיה ייאסר על היועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד ראש ממשלה מכהן, לא תשנה דבר מכיוון שהיא מתייחסת רק לראש הממשלה ורק לעבירות קלות יותר.

במהלך הכנס אמר שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, כי "יש ביקורת על הפרקליטות, אבל אין בקרה", זאת מכיוון שהפרקליטות היא זו שבודקת את הביקורת שמושמעת מצד בתי המשפט והתקשורת, ולבסוף קובעת שהכול כשורה. הוא שב וחזר על דברים שאמר בעבר, לפיהם בשנים האחרונות לא ננקטה כל פעולה נגד גורמים בפרקליטות כאשר נסגרו תיקים נגד שרים מכהנים או ראשי מממשלה או שתיקים כאלו הסתיימו בזיכוי. "אפשר לפתוח בחקירה ולחסל קריירה של בן אדם", אמר.

לדברים הצטרף גם עורך הדין אלי זהר, שמייצג בין השאר את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שטען שהמשפט הפלילי השתלט על החיים הציבוריים. "הפכנו למדינת חסות שפועלת בחסות המשפט הפלילי", אמר.

"מי קונה את הקשקוש בקלפי ימצא הפתרון?"

לדור כינה את דבריהם של השניים "ספינים". לדבריו, יש יותר ביקורת על עבודת הפרקליטות מאשר על כל גוף אחר: "באים אלינו בטענות עורכי הדין והחברים של אותם נאשמים", אמר, וזכה למחיאות כפיים רמות. עם זאת, הוא הביע ספקות לגבי הכלים הציבוריים לעשות זאת. "מי שמנשק קצינה בלשכת ראש הממשלה ועומד לדין פלילי לא נפגע כלל", אמר בהתייחסו לחיים רמון. "מישהו מאתנו קונה את הקשקוש שבקלפי יהיה פתרון?". משפט רמון, המקורב לפרידמן, הוזכר מספר פעמים במהלך הדיון, כאשר פרידמן טען שלא היה מקום לפתוח בחקירה, ומתח ביקורת על שליחת קציני משטרה לחו"ל לחקור את המתלוננת ועל האיומים מצד המשטרה, כדבריו, שגרמו לה להעיד.

לדור גם התייחס להצעת החוק של תירוש, וטען כי "אומרים שהפרקליטות איבדה פרופורציות במאבק בשחיתות. אני אומר שהמערכת הפוליטית מאבדת פרופורציות בהתנהגות שלה". לדבריו, במדינה שבה חסרה נורמה ציבורית של "זה לא ייעשה", שמובילה לכך שפוליטיקאים שסרחו אף בדברים פעוטים לוקחים אחריות והולכים הביתה, יש צורך בהתערבות משפטית רבה יותר. "מה קורה כאשר מערכת המשפט לא שולפת כרטיס אדום? אז משהו נתפס כמותר, כ'תפוס ככל יכולתך'", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully