וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר מצרי: "ישראל תכננה להבריח את מובארק לחו"ל"

30.5.2011 / 14:45

שר המשפטים המצרי התבטא בכנס פוליטי נגד ישראל ואמר כי היא מנסה לעורר מלחמת אחים במצרים. עוד טען כי ישראל מנסה לסכל את המהפכה, מכיוון שברצונה להישאר הדמוקרטיה היחידה במזה"ת

התבטאויות חריפות של שר מצרי נגד ישראל: בדברים שנשא בכנס פוליטי ביום שבת בערב וצוטטו היום (שני) בעיתון המצרי "אל-וופד", אמר שר המשפטים המצרי עבד אל-עזיז אל-ג'ונדי שישראל תכננה להבריח את נשיא מצרים המודח חוסני מובארק לחו"ל. הוא אף האשים את ישראל בניסיון "לעורר אנרכיה ומלחמת אחים במצרים" באמצעות גיוס בריונים שבתמורה לתשלום כספי יעוררו בלגן ואלימות במדינה.

"ישראל רוצה להרוס את המהפכה במצרים", אמר בכנס. "היא גם מנסה להרוס את החברה המצרית ולפגוע בביטחון המדינה באמצעות שיגור בריונים. מאחורי אירועי האנרכיה האחרונים במצרים עומדים אנשים שנמצאים בקשר עם גורמים מחוץ למדינה, וביניהם ישראל". לדבריו, האירועים האלימים האחרונים קרו לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"ישראל הורסת המהפכה בגלל הפיוס הפלסטיני"

אל-ג'ונדי טען עוד, כי ישראל מנסה להרוס את המהפכה במצרים משום שהיא מודאגת מהפיוס הפלסטיני "שגיבשה מצרים". בנוסף, הוא האשים את ישראל בניסיון לסכל את המהפכה במצרים משום שהיא רוצה להישאר "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

בתוך כך, טען אתמול עורך דינו של מובארק, פריד אל-דיב, כי הונו של נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, לא עולה על מיליון דולרים ואין לו שום נכסים בחו"ל. בראיון לרשת CNN, הכחיש הפרקליט כי מובארק הורה לירות במפגינים במהלך ימי המהפכה בחודש פברואר האחרון. לדבריו, מובארק היה עצוב מאוד למשמע ההאשמות כנגדו. "כל הונו מסתכם ב-6 מיליון לירות מצריות, אותן צבר במהלך 62 שנות עבודה. אין לו רכוש נוסף במצרים או מחוץ לה. אין לו אפילו דולר אחד בחשבונות זרים", אמר.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully