וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מובארק ובניו יישפטו על ירי לעבר מפגינים

24.5.2011 / 17:29

התובע הכללי בקהיר הודיע כי נשיא מצרים המודח מובארק ובניו יעמדו לדין באשמה שהורו לפתוח באש לעבר מפגינים בזמן המהומות שהובילו לנפילת המשטר. הם יואשמו גם בבזבוז כספי ציבור

התובע הכללי במצרים הודיע היום (שלישי) כי נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, ובניו גמאל ועלא, יעמדו לדין בגין ירי על מפגינים במהלך הפגנות המחאה נגד משטר מובארק לפני מספר חודשים. על פי ההודעה, שפורסמה בכלי התקשורת במצרים, השלושה יעמדו לדין גם בגין בזבוז כספי ציבור והשתלטות על נכסים שלא כדין. בנוסף אליהם החליט התובע הכללי להעמיד לדין גם את איש העסקים חוסיין סלאם בגין מכירת גז לישראל במחיר נמוך.

ההחלטה התקבלה על רקע הכוונה לקיים ביום שישי הקרוב בכיכר תחריר שבקהיר הפגנה גדולה בדרישה להעמיד את מובארק לדין פומבי. רבים במצרים קוראים לשלטונות להטיל עונש מוות על הנשיא המודח בטענה לביצוע מעשי שחיתות ומתן הוראות לירות לעבר מפגינים במהלך המחאה נגד המשטר. אם יוכח כי הורה על הריגת מפגינים, לא מן הנמנע שיוטל עליו עונש מוות.

המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגוף השולט באופן זמני במדינה מאז הדחת הנשיא מובארק ועד לבחירות שייערכו בספטמבר, הכחישה בשבוע שעבר דיווחים לפיהם תוענק למובארק חנינה, והוא לא יורשע באישומי השחיתות עליהם הוא עומד לדין. לפי הודעת המועצה, אין בכוונתה להתערב בעניינים משפטיים הנוגעים להעמדתם לדין של גורמים במשטר הקודם, משום ש"רק לבית המשפט סמכות לעסוק בכך".

בשבת דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' כי מובארק לקה בהלם לאחר שקיבל מידע על חקירתו והכוונה לעצור אותו. "מובארק נכנס להלם גדול כשהבין בצורה סופית שלא יזכה לשום חנינה", אמרו המקורות. "הוא גם היה המום כשנודע לו שבכוונת השלטונות להעבירו לבית החולים העולמי בקהיר או לבית החולים שבכלא טרה". על פי הדיווח, מובארק קיווה מאוד שתוענק לו חנינה וזאת לאחר שעסקה בנושא כמעט הושלמה מאחורי הקלעים. נראה כי הרשויות נסוגו מהעסקה לאחר שחזו בזעם הציבורי שעוררה.

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully