וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: "מובארק פרץ בבכי היסטרי בחקירתו"

28.5.2011 / 14:26

מפרסום תמלילי חקירה חדשים של נשיא מצרים המודח עולה כי חוסני מובארק פרץ בבכי במהלך העימות עם חוקריו: "לא ידעתי, לא הוריתי". הוא המשיך לטעון שלא שלח שוטרים לירות במפגינים

חוסני מובארק נשבר בעימות עם חוקריו במהלך חקירת ההאשמות נגדו בשחיתות ופרץ בבכי שלוש פעמים לפחות. כך עולה מתוך תמליל חקירתו של נשיא מצרים לשעבר ושל בניו גמאל ועלא, שהגיע הבוקר (שבת) לידי העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום". העיתון דיווח כי במהלך חקירתו, הכחיש מובארק שידע כי אזרחים מצרים נהרגו ונפצעו במהלך הפגנות המחאה נגד משטרו. "לא עקבתי אחרי השידורים בטלוויזיה ובעיתונים, אלא רק אחר סוכנויות הידיעות שדיווחו כי ההרוגים הם מקרב אנשי המשטרה", טען.

"כנשיא מצרים, האם עקבת אחר האירועים?", נשאל מובארק. "כמובן", השיב. "מה היו מקורות המידע שלך?", הוא נחקר. "הגיעו אלי דיווחים ממשרד הפנים, מהמודיעין הכללי ומבכירים בלשכת הנשיאות", ענה. "אמרו לי שמתנהלות הפגנות ברחובות, בקריאה להחליף את הממשלה. אמרו לי שהמפגינים מביעים גם חוסר שביעות רצון מהמצב הכלכלי במדינה".

"פרץ בבכי שלוש פעמים"

"מה ההוראות שנתת כדי לטפל בהפגנות?", נשאל הנשיא המודח על ידי החוקר, והשיב: "הוריתי לשר הפנים חביב עאדלי לשמור על רגיעה ואיפוק ולא לנקוט אלימות. אמרתי לו גם שיש צורך לשמור על המוסדות הציבוריים ולהגן על האזרחים". מובארק, על פי התמלילים, נשאל אם עאדלי עידכן אותו לגבי מאות האזרחים שנהרגו בעימותים. "אמרו לי שההרוגים הם מקרב השוטרים והבריונים שהסתובבו ברחובות", ענה.

על פי הדיווח, במהלך חקירתו פרץ מובארק בבכי שלוש פעמים, והחוקר נאלץ להפסיק את תשאולו. במקביל, רופאים הגיעו לבדוק את מצב בריאותו של מובארק שלא חדל "לבכות בהיסטריה במשך חצי שעה". עוד דווח כי במהלך החקירה הציג החוקר למובארק את הסעיפים שבהם הוא מואשם, בהם מתן הוראות להרוג מפגינים. מובארק הכחיש בתוקף את ההאשמות והבהיר כי נתן הוראות לגלות איפוק ולא לעשות שימוש באלימות.

בתוך כך, הטיל היום בית המשפט בקהיר קנס בגובה 540 מיליון לירות מצריות, שהם כ-90 מיליון דולרים, על מובארק ועל שני בכירים בממשלו בגין ניתוק שירותי הטלפונים הסלולריים והאינטרנט במהלך ההפגנות שאירעו במצרים בחודש ינואר. על מובארק עצמו הוטל קנס בגובה 200 מיליון לירות מצריות ראש הממשלה המצרי לשעבר, אחמד נזיף, נקנס בכ-40 מיליון לירות מצריות ושר הפנים לשעבר, חביב אל-עאדלי נקנס בכ-300 מיליון לירות מצריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully