וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבת לנשיאות? שרה פיילין במסע אופנועים

מושלת אלסקה לשעבר אמנם טרם הכריזה על התמודדות, אבל כל הסימנים מעידים על כך: הלילה פתחה סיבוב הופעות בחוף המזרחי במסע הארלי-דייווידסון עם ותיקי מלחמה בוושינגטון

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

בעוד המרוץ לכרטיס הרפובליקני לנשיאות הולך ומתחמם, שרה פיילין - ללא ספק הדמות הצבעונית והמוכרת ביותר בימין האמריקאי - עדיין מעכבת את תשובתה הסופית לשאלה, האם היא מתמודדת. זה לא מפריע לה, עם זאת, להמשיך בקמפיין שהיא מנהלת, כאילו כבר הכריזה על מועמדות.

שרה פיילין יצאה למסע אופנועים בחוף המזרחי, לקראת קמפיין אפשרי לנשיאות ארה"ב, 29 במאי 2011. Manuel Balce Ceneta, AP
שרה פיילין יוצאת לדרך. מתמודדת? "לא יודעת"/AP, Manuel Balce Ceneta

פיילין, מושלת אלסקה לשעבר שהייתה המועמדת של ג'ון מקיין לסגן הנשיא בבחירות 2008, פתחה הלילה (שני) סיבוב הופעות שיימשך בימים הקרובים במדינות החוף המזרחי, אותן תחצה באוטובוס מיוחד. התחנה הראשונה הייתה הבירה וושינגטון, שם השתתפה במסע אופנועי ההארלי-דייווידסון המסורתי של ותיקי המלחמה ("Rolling Thunder motorcycle rally"), המתקיים מדי שנה בהשתתפות עשרות אלפים, לרגל יום הזיכרון האמריקאי החל היום.

מצוידת בביגוד שחור, מגפיים וקסדת הארלי משלה, הסתובבה פיילין כטווסית בין מאות תומכיה המריעים וחייכה לכל עבר. אך הכל פעם שמישהו מהקהל שאל את שאלת השאלות - האם את מתמודדת? - השיבה: "אני לא יודעת".

שרה פיילין יצאה למסע אופנועים בחוף המזרחי, לקראת קמפיין אפשרי לנשיאות ארה"ב, 29 במאי 2011. Alex Brandon, AP
פיילין וחבר/AP, Alex Brandon

רומני שועט: 10 מיליון דולר בתרומות ביום אחד

שאלת התמודדותה או אי-התמודדותה של פיילין נותרה כנראה החידה המרכזית האופפת את המרוץ לנשיאות במפלגה הרפובליקנית, אם כי היא אינה היחידה. תמונת המצב צפויה להתבהר במהלך השבוע-שבועיים הקרובים, אותם יבלו רוב המועמדים (אלו שכבר הכריזו רשמית ואלו שעדיין ממתינים למוצא פיהם) במדינות איווה וניו המפשייר, הנחשבות מסורתית למדינות המפתח בשלבים המוקדמים של מערכת בחירות לנשיאות.

בין היתר, צפויה השבוע הכרזה רשמית של מושל מסצ'וסטס מיט רומני, שנחשב עד כה למועמד הרפובליקני הרציני ביותר. גם מישל בכמן, חברת בית הנבחרים ממינסוטה ומעין "תואמת פיילין" (גם היא משתייכת לחוגי "מסיבת התה" השמרנים של המפלגה הרפובליקנית), צפויה להודיע השבוע על התמודדותה.

רומני, שבשבוע שעבר הצליח לגייס 10 מיליון דולרים בתרומות ביום אחד, נאם ביום שישי באיווה ותקף את הנשיא אובמה, כשאמר כי "לנשיא פשוט אין את מה שצריך כדי להחזיר את הכלכלה שלנו לגדולתה. אנחנו נעשה את זה". גם בכמן מסתובבת בימים אלו באיווה - המדינה בה נולדה - ולפי הדיווחים האחרונים היא צפויה להכריז רשמית על התמודדתה במהלך הימים הקרובים, בנאום בעיר הולדתה, ווטרלו.

הפתעות מניו יורק ומטקסס

אולם מלבד רומני ובכמן הצפויים למדי, נוספו בימים האחרונים למרוץ הרפובליקני (הכולל כבר בין היתר את ניוט גינגריץ', רון פול, טים פולנטי, הרמן קיין וככל הנראה גם ריק סנטורום) שני שמות מפתיעים למדי, שכבר היו מחוץ למרוץ.

השם המפתיע ביותר הוא רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר שכבר הוביל פעם אחת את המרוץ לנשיאות, בבחירות 2008, אך פרש לאחר שהתברר כי הוא חסר סיכוי בכמה מדינות מפתח. ג'וליאני אמנם לא עשה שום צעד מעשי לקראת התמודדות, אך כשנשאל בתחילת החודש בעניין, השיב כי טרם החליט. בעקבות זאת, החליטה רשת CNN להכלילו בסקר האחרון שערכה בקרב חברי המפלגה הרפובליקנית, וכשפורסמו תוצאותיו ביום שישי האחרון, התברר כי ג'וליאני הוא המועמד המוביל (במרוץ בו בינתיים לא ממש מסתמן מועמד מוביל), עם 16% תמיכה - מעט לפני רומני עם 15%, פיילין עם 13%, פול עם 12% וקיין עם 10%.

שם פופולרי נוסף שהצטרף לרשימה הוא מושל טקסס, ריק פרי, שבשבועות האחרונים, אף שנשאל שוב ושוב, התעקש כי אין בכוונתו להתמודד - אך בסוף השבוע הפתיע כשפתאום אמר כי הוא "שוקל" התמודדות. פרי, המחזיק במשרת המושל לפרק הזמן האורך בתולדות טקסס, מביא עמו בסיס מצביעים חזק במחנה השמרני, רקורד מוכח של גיוס תרומות וקול טרי ורענן למרוץ. "אני הולך לחשוב על זה", הבטיח ביום שישי, "אבל אני חושב על הרבה דברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully