וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2012: קיין ופולנטי בפנים, דניאלס בחוץ

המרוץ הרפובליקני הרדום מתחיל להתעורר: הרמן קיין, איש עסקים שחור ללא ניסיון פוליטי, הודיע רשמית כי יתמודד. מושל מינסוטה לשעבר טים פולנטי יצטרף אליו מחר. מושל אינדיאנה פרש

התפתחות מעניינת נרשמה הלילה (ראשון) במרוץ לנשיאות ארה"ב, על הצטרפותו של אחד המועמדים יוצאי הדופן לפריימריז במפלגה הרפובליקנית. מול קהל אוהד באטלנטה שבג'ורג'יה, הכריז איש העסקים ומנחה הרדיו הפופולרי הרמן קיין באופן רשמי כי הוא יתמודד על מועמדות המפלגה, אף שמעולם לא נבחר לפני כן לתפקיד ציבורי. "שלא יהיה ספק", אמר לקהל המריע בפארק האולימפי בעיר. "אני מתמודד על נשיאות ארה"ב, ואני לא מסתפק במקום השני".

הרמן קיין מכריז על הצטרפותו למרוץ לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, אטלנטה, ג'ורג'יה, 21 במאי 2011. David Goldman, AP
"אני מתמודד על נשיאות ארה"ב, ואני לא מסתפק במקום השני". קיין בפני תומכיו, הלילה באטלנטה/AP, David Goldman

קיין בן ה-65 מסתובב כבר חודשים ארוכים ברחבי ארה"ב ומציג עצמו בפני קהל הבוחרים. הוא אמנם חסר רקע פוליטי לחלוטין, אך בהיותו אדם פשוט (בן לנהג ולעוזרת בית מטנסי) שעלה לגדולה, ובין היתר ששימש באחרונה בהצלחה כמנכ"ל רשת הפיצריות "Godfatherws" (אותה הציל מקריסה) וכמנהל הבנק של קנזס, הוא נכנס למשבצת "איש העסקים המצליח" אותה הותיר דונלד טראמפ פנויה עם פרישתו מהמרוץ הרפובליקני בשבוע שעבר. פרשנים רבים אף העריכו כי יתרון נוסף של קיין הוא צבע עורו השחור - בבחינת "התשובה הרפובליקנית" לברק אובמה, והזדמנות לבוחרי המפלגה שאינם גזענים.

פוליטית, מזוהה קיין עם האגף הימני במפלגה הרפובליקנית, והוא נחשב ליקירה של תנועת "מסיבת התה" השמרנית, שבעצרותיה הרבה לנאום בשנה האחרונה. הוא מוכר כתומך נלהב של ישראל, ובנאום שנשא הלילה באטלנטה, אף תקף את נאומו האחרון של הנשיא אובמה, וחזר על מילותיו של מתמודד רפובליקני נוסף, מושל מסצ'וסטס מיט רומני, לפיהן "אובמה השליך את ישראל תחת האוטובוס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

העיניים נשואות לאיווה

קיין מצטרף למרוץ מנומנם למדי במחנה הרפובליקני, שכלל בינתיים רק מועמד רציני אחד - ניוט גינגריץ' - ועוד כמה שמות שנתפסים כקוריוז, בהם מייסד "מסיבת התה", רון פול. מחר צפוי להיכנס באופן רשמי מועמד נוסף הנתפס כ"רציני": טים פולנטי, מושל מינסוטה לשעבר. כמו קיין, פולנטי כבר החל למעשה בקמפיין לפני חודשים (שניהם אף השתתפו כבר בעימות הראשון של מועמדי המפלגה לנשיאות, בתחילת החודש בדרום קרוליינה), אך רק אתמול הודיע אחד מעוזריו כי מחר הוא צפוי להכריז סוף סוף רשמית על התמודדותו, באירוע בחירות במדינת איווה.

איווה השמרנית - הנחשבת למדינת מפתח בשלבים הראשונים של מרוץ לנשיאות, לצד ניו המפשייר - צפויה לספק בימים הקרובים עוד כמה תשובות לגבי המרוץ הרפובליקני לנשיאות. גינגריץ' ערך שם סיבוב הופעות בשבוע שעבר, וקיין צפוי להגיע למדינה השבוע. כמו כן, מגיעים השבוע לאוויה עוד שלושה מועמדים פוטנציאליים שהבטיחו לספק בקרוב תשובה סופית אם הם מתמודדים. הבולט ביותר הוא רומני (שמוביל בימים אלו את הסקרים במפלגה עם 20% תמיכה), אך יהיו שם גם ריק סנטורום ומישל בכמן.

הבוקר גם התקצרה רשימת המועמדים הרפובליקנים לנשיאות בשם אחד: מושל אינדיאנה, מיטש דניאלס, הודיע כי הוא אינו מתכוון להתמודד, משיקולים משפחתיים. "בסופו של דבר יכולתי לפתור כל סוגייה הקשורה להתמודדות חוץ מסוגייה אחת – האינטרסים והמשאלות של בני משפחתי", נימק דניאלס את החלטתו במייל ששלח לתומכיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully