וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה במילואים

גילה גמליאל

25.5.2011 / 6:00

למרות שהמדינה הכירה בתרומת משרתי המילואים וחוקקה את "חוק המילואים" שיגן עליהם, ח"כ גילה גמליאל (ליכוד) מאמינה שהחוק אינו מהווה פתרון מושלם עבורם, ובמיוחד לא עבור משפחותיהם

חזרת הערב הביתה מהעבודה ושוב, בין חשבון המים למקומון, בין פרסומת לרשת מזון ועלון שקורא לך לעשות מנוי בחדר הכושר הקרוב, מבצבצת בתיבת הדואר המעטפה הלבנה עם הגופן הירוק והחותמת המשולשת. כן, שוב נקראת לשירות מילואים. הראש כבר מתחיל לעבוד: הילדים, העבודה, הלימודים, התשלומים, הסידורים, הלחצים – אך כמו תמיד, גם הפעם הקריאה לדגל תיעשה בלב רחב.

מציאות זו הינה חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של אלפי משפחות בישראל. לפני כשלוש שנים, הכירה מדינת ישראל בתרומתם החשובה לאין שיעור של הגברים והנשים המשרתים במילואים, ונכנס לתוקף חוק המילואים. עם זאת, המדינה עדיין לא הרימה את הכפפה ולא הכירה בתרומה חשובה לא פחות – זו של המשפחות.

כמי שממונה במשרד ראש הממשלה על קידום הצעירים והסטודנטים בישראל, שרבים מהם נושאים בנטל המילואים, הובלתי תכנית אסטרטגית שעיקרה התייחסות לאוכלוסייה הזו כאל משאב לאומי שהמדינה צריכה להשקיע בו. אני מאמינה כי השקעה נכונה באוכלוסיית הצעירים והסטודנטים תניב גם למדינה, בטווח הבינוני והארוך, את הפירות המיוחלים.

על החברה לשנות את יחסה למילואמיניקים

מתוך אמונה זו אני פועלת לגיבוש שורה של הטבות לציבור המשרתים במילואים וביניהן, הטבות בדיור באמצעות סבסוד עלויות פיתוח הקרקע ללוחמים, החזר ההוצאות הפרטיות שמוציאים המילואימניקים לצורך שירות המילואים, כגון שימוש ברכב פרטי, שמרטפות ושיחות טלפון, והכללת אנשי ונשות המילואים במועדון "חבר צרכנות" – נושא שהעלו ארגוני המילואימניקים עמם אני עומדת בקשר.

אך כל אלו לא יסייעו ללא שינוי מהותי ביחסה של החברה אל טובי בנינו ובנותינו, אל היהלום שבכתר. בישראל של שנת 2011, עדיין למעלה מ-55% ממשרתי המילואים מסכימים כי האווירה הציבורית מעודדת השתמטות משירות המילואים. על כן ישנה חשיבות לעודד את מי שכן לוקחים חלק ומפנים מזמנם ומרצם להגנת המולדת. יש צורך בחקיקה על-מנת שמוסדות להשכלה גבוהה יחלו להתחשב באילוצים בפניהם ניצבים המילואימניקים – לא רק בימי השירות, אלא גם במאמץ להחזיר את החיים אל מסלולם בימים שלאחר מכן. על מועדוניות היום, גני הילדים ובתי הספר להיות ערוכים ומוכנים להתחשב בבן או בת הזוג שנשארו לטפל בילדים, שכן אלו האחרונים, הפכו בעל כורחם להורים יחידים לתקופה לא מבוטלת.

עלינו מוטלת אחריות להירתם לטובת בני משפחות משרתי ומשרתות המילואים, שנוטלים חלק בנטל שירות המילואים ונאלצים להתמודד לבד בעורף בעת היעדרותם של המתגייסים למאמץ הלאומי – ועלינו לעשות זאת ולא רק במילים. אין זה סוד שהחברה הישראלית נשענת על חוסנו של צה"ל וכי צה"ל נשען על חוסנו של מערך משרתות ומשרתי המילואים. אלו בתורם – כך צריך לזכור – נשענים על חוסנם של בני משפחתם. חובתנו המוסרית כמדינה, להוקירם על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully