וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון שרים בהטבות למילואים: סער ושטייניץ נעדרו

24.5.2011 / 12:39

ועדת השרים להטבות לחיילי המילואים התכנסה לאישור הצעותיה, אך שרי החינוך והאוצר נעדרו. גורמים בצה"ל מאוכזבים מגובה ההטבות, וגם מהיעדרות סער: "זלזול של ממש"

גורמים בצה"ל זועמים על שר החינוך גדעון סער, זאת לאחר שזה לא הופיע אתמול (שני) לדיון ועדת השרים להטבות לחיילי המילואים. מעבר לכך, מביעים הגורמים אכזבה רבה מההטבות אותן הציע משרד החינוך לאנשי המילואים, זאת לאחר שבצה"ל ובמערכת הביטחון קיוו כי משרד החינוך יעניק מלגת פר"ח או מלגה בסך שנת לימודים אחת לכל משרת מילואים שמבצע שירות משמעותי. לדבריהם, מספר גדול של מילואימניקים הם גם סטודנטים אשר יש לתגמלם בסכומים גבוהים על נכונותם להגיע למספר גדול של ימי שירות, לעיתים קרובות על חשבון לימודים ובחינות. במקום זאת העביר משרד החינוך החלטה אותה מגדירים בצה"ל כ"מינורית", שבה כל איש מילואים שמבצע במקביל פרויקט במסגרת "פר"ח" יקבל מענק של אלף שקלים.

קצין בכיר התייחס לאי הגעתו של סער לדיון ואמר כי "העובדה שהשר לא מגיע לישיבה שכל הצדדים התכוננו אליה רבות בשל חשיבותה לאנשי מערך המילואים, מעידה על זלזול של ממש. השר לא טרח להגיע לדיון, ושלח במקומו נציג מקצועי שאינו יכול להביע עמדה אמיתית. כנראה שזה מעיד על יחס המשרד לנושא ההטבות לחיילים. הטבה של אלף שקלים היא מזערית ומינורית לעומת מה שהמשרד יכול לתגמל את חיילי המילואים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "אנו מייחלים לכך שכל השרים ייקחו חלק פעיל, או ישתתפו בישיבות ועדות השרים כמספר הפעמים שהשתתף שר החינוך. לגופו של עניין, מעבר להקלות ולהטבות לסטודנטים המשרתים במילואים שמוביל שר החינוך בעניין פר"ח, מוקצה תקציב ייעודי המגיע ממשרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה". עוד נמסר מהמשרד כי "נשמח כי הגורמים המדברים בעילום שם, יובילו להוספת תקציבים נוספים עבור ציבור הסטודנטים, ואנו מבטיחים כי כל תקציב נוסף יועבר ישירות לסטודנט".

גם שטייניץ לא הגיע

סער לא היה היחידי שנעדר מהישיבה: גם שר האוצר, יובל שטייניץ, ויתר על הגעה לדיון ושלח במקומו נציג ממשרדו. מלשכתו של שטייניץ נמסר כי "בשעת כינוס ועדת השרים, שר האוצר שהה יחד עם שר התשתיות בטקס חתימה על הקמת מתקן התפלה שורק, שהוא אחד ממתקני ההתפלה הגדולים בעולם. האירוע נקבע לפני מספר שבועות ולא ניתן היה להזיזו". לעומת השניים, הגיעו לישיבה שאר השרים הנוטלים חלק בוועדה, ובהם העומד בראשה, שר הביטחון אהוד ברק. בנוסף לברק, הגיעו גם השרים פלד, יעלון, בגין, נאמן, כחלון, ישי וגמליאל.

לאחר דיונים בין-משרדיים רבים, הצליחה הוועדה להעלות מספר הטבות. בין היתר, אישרה הוועדה כי חייל מילואים שמבצע שירות משמעותי של 20 יום במהלך שלוש שנים, יוכר כמשרת מילואים פעיל, להבדיל משירות של עשרה ימים בשנה, כפי שמוגדר כיום. כמו כן, אושרה הגדלת מענקי הרווחה שיועברו לטובת ימי גיבוש יחידתיים.

עם זאת, חלק מההתנגדויות עומדות בפני מכשולים משפטיים. נציג האוצר התנגד להצעת שר הפנים, שהציג פלטפורמה משפטית שתאפשר הנחה בארנונה לאנשי המילואים, אולם ההצעה עברה את אישור רוב השרים. בנוסף, נתקלו השרים בקשיים בהצעה להעדיף אנשי מילואים בשירות הציבורי. נציגי היועץ המשפטי לממשלה הביעו חוות דעת משפטית לפיה ההצעה עלולה להיתקל בקשיים חוקתיים, אך עם זאת השרים, ובהם גם שר המשפטים, הביעו תמיכה מלאה בהצעה ואמרו כי ערכית נכון להעדיף את המשרתים.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully