וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניק לנשיא ולרמטכ"ל: "עושים לכם הצגה"

24.5.2011 / 11:31

חייל מילואים שביקש את רשות הדיבור בתום תרגיל צבאי שהוצג בפני הנשיא, הפתיע בביקורת: "לא יכול להיות שאנחנו מממנים את המילואים". הרמטכ"ל: "תמיד יש תחושה שצריך יותר"

ביקורת קשה ובלתי צפויה קיבלה הבוקר (שלישי) את פניהם של נשיא המדינה, שמעון פרס, והרמטכ"ל, בני גנץ, בעת ביקורם של השניים באימון גדוד מילואים בבסיס צאלים לרגל יום ההוקרה לאנשי המערך. במהלך דיון שאלות ותשובות בין החיילים לנשיא פרס, ביקש רס"ל במיל' דוד אטרמן, תושב ירושלים בן 30, את זכות הדיבור והביע ביקורת קשה על התנהלות צה"ל והמדינה כלפי אנשי המילואים. "חייבים לומר ביושר שהתרגיל שראיתם כאן, שכלל טנקים ומזל"ט, הוא לא משהו שאנחנו רואים באימונים, אולי זו הצגה לתקשורת", אמר אטרמן. "אתם אומרים שאנחנו הנבחרת של המדינה, אבל לא יכול להיות שאנחנו מממנים את המילואים. כשיש אימון בצפון אנחנו מגיעים עם הרכבים הפרטיים שלנו, הטלפונים שאנחנו עושים מתבצעים על חשבוננו. לא יכול להיות שאנחנו נממן את המילואים של עצמנו".

הרמטכ"ל המופתע הודה לאטרמן על הכנות בדבריו, ואמר כי "לא כל יום אנחנו זוכים לארח כאן את הנשיא. ולכן, אנחנו נתגבר את המשאבים שלנו לסוג כזה של תרגיל. אני חושב שאנחנו מטייבים יותר את מערך המילואים ומוסיפים לו אמצעים, אך תמיד הייתי רוצה שיהיו עוד. אי אפשר לתת בכל אימון את כל הכוחות וכל האמצעים אחרת זה יפגע בכשירות".

לדברי הרמטכ"ל, "חשוב לי לשמוע דברים כמו שאתה אומר כאן, אבל כשמדובר בצבא בסדר גודל כזה אנחנו צריכים לאזן בין המשאבים השונים ותמיד תהיה תחושה שצריך יותר. להגיד שאני מרוצה - אני לא, אבל אני מרוצה מהתהליך".

תמונות נשיא המדינה מהסיור שקיים הבוקר בצאלים. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"המדינה מודעת לזה שהשארתם משפחה מאחור"/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

"כאן קודקוד פרס"

פרס התייחס לעניין ואמר כי "המדינה מודעת לזה שהשארתם משפחה מאחור, והיא מתחשבת כיום יותר, ומנסה לשפר את התנאים. על הממשלה לפעול כאילו היא האיגוד המקצועי שלכם ושל נשותיכם, שכן כשאתם בשירות גם הנשים שלכם במילואים בבית, ועל המערך האזרחי להירתם לטובתכם".

התקרית המפתיעה התרחשה במסגרת תרגיל שכלל השתלטות על מתקפה סורית, שהוצג לנשיא פרס. התרגיל כלל כוחות טנקים, מרגמות ואף מזל"ט. בסיום התרגיל עלה הנשיא לרשת הקשר ושיבח את הכוחות: "כאן קודקוד פרס, אחרי שלושה ימים ללא מנוחה וללא מקלחת אתם נראים מדהים".

באירוע התייחס גנץ לראשונה גם לפרשת גירושו של הנספח הצבאי הישראלי ברוסיה, אל"מ ואדים ליידרמן, במהלך ביקור באימון של גדוד מילואים בצאלים. "אנחנו עדיין בודקים את הנושא, אולם משוכנעים בצדקתו של ליידרמן", אמר גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully