וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם השנה: מאות אלפים יגיעו להר מירון בל"ג בעומר

עידן אבני

19.5.2011 / 2:57

כחצי מיליון בני אדם צפויים להגיע ולקחת חלק בהילולה המסורתית שנערכת מיד לאחר הדלקת המדורות בהר מירון סביב קברו של רבי שמעון בר יוחאי. במשטרה נערכים בהתאם ויפעילו חדר פיקוח

ההכנות להילולה במירון נמשכות. כחצי מיליון בני אדם צפויים לפקוד את ההר במהלך ל"ג בעומר ולבקר בקבר רבי שמעון בר יוחאי. ההילולה המסורתית תחל מיד לאחר הדלקת המדורה סביב קבר הרשב"י על ידי האדמו"ר של חסידות בויאן. עם זאת, בשל העובדה שהדלקת המדורות נקבעה למוצאי שבת נראה שההדלקה וההילולה יידחו, מאחר והחסידים הרבים שצפויים להגיע להר, רובם מבני בנרק וירושלים ייצאו מביתם רק עם צאת השבת. חלק מרגש נוסף הנערך כחלק מההילולה הוא טקס החאלקה, במסגרתו יגיעו במהלך יום ראשון רבים מבני השלוש ששיערם יגזז לראשונה על ידי הוריהם, כמיטב המסורת.

משפחות רבות מגיעות למקום כבר עם סיומו של חג פסח על מנת לתפוס את מקומן לקראת ההילולה. "אנחנו מגיעים לאותו מקום", סיפר בן למשפחת עמאר הפוקדת את ההר בכל ל"ג בעומר מזה כ-35 שנה. "אנחנו שומרים את הציוד כל השנה במחסן במירון. זה כבוד להיות בהילולה של הצדיק", הו הוסיף. שלא כמו בשנים עברו, הפעם זכו בני המשפחה לשיפור בתנאים כשחוברו לחשמל. כמו כן, על פסגת ההר נעשו שיפוצים נרחבים, ועשרות מיליוני שקלים הושקעו בריצוף הרחבות באספלט, צביעת הקבר ותיקון ליקויי הבטיחות הרבים שהיו בו בעבר.

במשטרה נערכים מבעוד מועד להגעת מאות אלפי החוגגים ואלפי שוטרים יאבטחו את החגיגות. החסידים יוסעו בשאטלים וכל תנועת כלי רכב אל ההר לא תותר עד יום שני. כמו כן, יפעילו במשטרה חדר פיקוד קדמי שידווח על העומסים בחניונים השונים.

וגם במושב מירון הסמוך נערכים מבעוד מועד. "קשה עד בלתי אפשרי להשיג צימר לל"ג בעומר", סיפר חיים איצקוביץ, תושב המושב בשיחה עם וואלה חדשות, "יש גם בעלי בתים שהזדרזו לסיים את הבנייה כדי שיוכלו להשכיר את ביתם בהילולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully