וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לחילול שבת: מדורות ל"ג בעומר יידחו ביממה

מוטי לוי

12.5.2011 / 8:36

הרבנים הראשיים לישראל פרסמו מכתב בו הם קוראים לדחות את הדלקת מדורות ל"ג בעומר המתוכננות לעוד כשבוע וחצי ממוצאי שבת ליום ראשון. הסיבה: חשש לחילול שבת מצד כוחות הביטחון

הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, פרסמו אמש (רביעי) מכתב תחת הכותרת "קריאה קדושה", בו הם קוראים לדחות את הדלקת מדורות ל"ג בעומר המתוכננות לעוד כשבוע וחצי ממוצאי שבת ליום ראשון. במכתב נאמר כי "בהתייעצות עם גדולי הרבנים בארץ הקודש, ועל ראש צבאם הוד קדושת מרן גדול הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א ראשון לציון ונשיא חכמי ישראל הוחלט לדחות את הדלקת המדורות ממוצאי שבת, ליום ראשון במשך היום כולו". על המכתב חתום גם מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף.

חששם של הרבנים הוא שהדלקת המדורות במוצאי השבת הקרוב תוביל לחילול יום השבת על ידי המשטרה וכוחות הביטחון וההצלה שיצטרכו להתחיל ולהיערך למדורות כבר מיום השבת עצמו, ולכן החליטו לדחות את ההדלקות ליום ראשון. הרבנים חותמים את מכתבם בקריאה "לעמוד ולשמור הדבר הזה באהבה וברצון, ושמרו בני ישראל את השבת ובזכות זה ישמור השם את עמו שארית פלטתנו מכל צרה וצוקה".

קריאתם של הרבנים הראשיים מגיעה בעקבות פניית ארגון רבני צהר בראשותו של הרב דוד סתיו, שביקש מהרבנים הראשיים לשקול את נושא דחיית ל"ג בעומר. פנייתו של הארגון כוונה גם למשרד החינוך שמשבית את הלימודים ביום ראשון למחרת הדלקת מוצאי שבת. הארגון ביקש גם ממשרד החינוך לדחות את החופשה ליום שני.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully