וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: להזיז מועד הבגרות במתמטיקה מל"ג בעומר

12.5.2011 / 17:02

אנשי משרד החינוך החליטו לשבץ את הבגרות במתמטיקה דווקא ביום שלמחרת חופשת ל"ג בעומר. במועצת התלמידים זועמים, ודורשים לשנות את התאריך: "הסמיכות קורעת את התלמידים"

תלמידי ישראל זועמים: משרד החינוך החליט לערוך את בחינת הבגרות הנחשבת לקשה מכולן – זו במתמטיקה, יום למחרת חופשת ל"ג בעומר. בעקבות כך, החליטו במועצת התלמידים הארצית לפנות למשרד החינוך, ולשנות את רוע הגזרה. לשם כך, ייפגש יו"ר המועצה, אשר אלון, עם האחראי על הבחינות במשרד החינוך. אלון התייחס היום (חמישי) למאבק במועד הבחינה ואמר כי "הסמיכות שבין ל"ג בעומר לבין הבגרות במתמטיקה מעמידה את התלמיד במצב שבו הוא נקרע בין הרצון והחובה להצליח בלימודים, לבין הרצון והחובה התרבותית והערכית לקיים מצוות ל"ג בעומר וליהנות עם חבריו. אנו מאוכזבים ומצפים ממערכת החינוך לשנות את ההחלטה".

סגנו של אלון, יוסי ג'יבלי, אמר כי "כאשר הבגרות היא בהפרש של יום מערב ל"ג בעומר, זה מעמיד את התלמיד בצומת דרכים. מצד אחד עומד הרצון להצליח בבגרות ובלימודים, ולצאת עם תעודת בגרות טובה, ומהצד השני עומדת התרבות, המסורת של החג".

"קשה לי לדמיין את עצמי לומדת בערב החג"

ג'יבלי התייחס גם למכתב שפרסמו אתמול הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, בו קראו לדחות את הדלקת המדורות המתוכננות לעוד כשבוע וחצי, ממוצאי שבת, ליום ראשון. לדברי ג'יבלי, "מי שיחליט להקשיב לרבנים, ייפגע עוד יותר".

מאי גואטה, תלמידת כיתה י"א בתיכון קציר ברחובות, אמרה כי "תלמידים, במיוחד בתיכון, רואים במתמטיקה כמקצוע הכי חשוב ומסובך. מאוד נלחצים ממנו". עוד ציינה גואטה כי "קשה לי לדמיין את עצמי יושבת ללמוד בערב החג, בזמן שאלפי אנשים יחגגו בחוץ".

אופק הרניק, תלמידת כיתה י"א בבית הספר הרב תחומי למדעים ואמנויות בחדרה אמרה כי "זאת תקופה מאוד עמוסה של מתכונות ובגרויות והבגרות במתמטיקה תמיד היתה ותמיד תהייה הבגרות המלחיצה ביותר". לדבריה, "בגלל שהתאריך מתנגש עם ל"ג בעומר, חג שכולנו חוגגים מגיל צעיר עם כל החברים, אי אפשר גם להצליח בבגרות וגם לחגוג כמו שצריך. אנחנו מתבקשים לצערי לבחור בין ציון טוב לבין חג והפתרון היחיד הוא לחגוג במתכונת מצומצמת מאוד".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "לא ניתן לשנות את מועדי הלימודים והחופשות, שפורסמו מראש, רק ברגע האחרון. מועד ל"ג בעומר קבוע בלוח השנה העברי וידוע לכל. לא יהיה שינוי השנה - לא במועד החופשה, ולא במועד הבחינה. לגבי השנים הבאות, יש נכונות במשרד להיערך מראש לשינויים בלוח הלימודים והחופשות במקרים הרלבנטיים".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully