וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רוז פיזם: היום תימסר הכרעת הדין

19.5.2011 / 0:56

בית המשפט המחוזי בפ"ת ימסור את הכרעת הדין במשפטם של רוני רון ומארי פיזם, סבה ואמה של רוז פיזם, הילדה בת החמש שגופתה נמשתה מהירקון לפני כ-3 שנים. השניים מואשמים ברצח הילדה

קרוב לשלוש שנים עברו מאז שגופתה של רוז פיזם בת החמש נמשתה ממי הירקון, כשהיא בתוך אותה מזוודה אדומה ידועה לשמצה, והיום (חמישי) ימסור בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את הכרעת הדין במשפטם של סבה של הילדה, רוני רון, ואמה, מארי פיזם, הנאשמים ברצח שזעזע את מדינת ישראל.

רוז, שנולדה והתגוררה רוב חייה בצרפת, נעלמה במאי 2008, לאחר שרון אסף אותה מבית אמו, שם התגוררה בחודשים האחרונים של חייה. מאז לא נראתה הילדה שוב בחיים, אולם רק למעלה מחודשיים לאחר מכן נודע לרשויות הרווחה על היעדרותה של הילדה. אמה וסבה נעצרו, ובזמן שהשניים ישבו במעצר, ניהלה המשטרה חיפושים קדחתניים ומתוקשרים למצוא את רוז. התקוות הקלושות למצוא אותה בחיים התבדו לאחר שצוללנים של המשטרה משו מזוודה שהכילה שרידי אדם מנחל הירקון.

בפרקליטות התלבטו במה להאשים את השניים, מכיוון שגם היום לא ידוע בדיוק כיצד מתה הילדה. עיקר ההתלבטות נסובה סביב מעורבותה של האם מארי. לבסוף הוגש נגד השניים כתב אישום בגין רצח. "במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה גרמו הנאשמים, או מי מהם, בהחלטה משותפת ובמתכוון למותה של רוז, בדרך ובמקום שאינם ידועים למאשימה", נכתב בכתב האישום.

"זה נגמר, רוז לא תחזור"

במהלך המשפט היה ניסיון להגיע להסדר טיעון עם הנאשמים, לפיו רון יודה ברצח, בעוד על פיזם יוטל עונש קל, אולם לבסוף לא הושג הסדר. כשרון עלה להעיד, הוא נטל על עצמו את כל האשמה, וסיפר שהכה את רוז במהלך הנסיעה, וכך היא מתה. "עשיתי רבע סיבוב ונתתי לה סטירה. פשוט מאוד. המשכתי לנסוע בלי שידעתי שיש ילדה מתה במושב האחורי", העיד. בפרקליטות ציינו לאחר מכן כי במהלך שחזור של הרצח שביצע, לא הצליח רון להושיט את ידו אל המושב האחורי בו ישבה רוז.

פיזם העידה כי לא ידעה מה עלה בגורלה של בתה, וכי רון סיפר לה שרוז נמצאת בבית ספר צרפתי, ורק כעבור כמה ימים אמר לה: "זה נגמר, רוז לא תחזור". "מעולם לא חשבתי שזו לא הייתה תאונה", העידה, "לא חשבתי אף פעם שהבת שלי נמצאת בתוך מזוודה". בתום עדותה הראשית התייפחה פיזם על דוכן העדים וצעקה בצרפתית: "זה נגמר".

עוד לפני כן טענה פרקליטתה של פיזם, עו"ד רויטל סוויד, כי התביעה לא הוכיחה שפיזם מעורבת ברצח. מנגד, התובעות בתיק, עורכות הדין אנה אבידוב וקרן וקסלר, טענו כי הראיות מוכיחות שלכל מארי שידלה את רון לרצוח את רוז, עבירה שהעונש עליה גם הוא מאסר עולם. בין השאר הציגה התביעה מכתבים שכתבה פיזם, בהם כתבה כי רוז "הורגת את האושר שלי", דיסקים של תמונות של בנותיה של פיזם, שלא הכילו אף תמונה של רוז, וגם בקשה ל"גרין-קארד" שהגישה פיזם כחודש לפני הרצח, בה כתבה כי יש לה רק שתי בנות. "הם חיפשו פתרון סופי והדרך היחידה לעשות זאת היתה בהמתת רוז", אמרו בתביעה.

"במהלך שנתיים וחצי התנהל משפט, כאשר לדעתנו הפרקליטות לא צלחה בהבאת ראיות להוכחת טענתה, כי מארי היתה מעורבת ברצח בתה", אמרה עו"ד סוויד לקראת הכרעת הדין. "הגיע העת להכרעת בית המשפט, ואנו ממתינים לה ומקווים שבית המשפט יקבל את עמדתנו". היא הוסיפה שמרי "מתוחה ונרגשת. היא עברה תהליכים נפשיים מורכבים בין כותלי בית הסוהר, ורק בזכות טיפול מסור של הצוות שם היא מצליחה להתמודד עם מה שקרה".

פרקליטו של רון, עו"ד גיל פרידמן, אמר כי רון הודה במעשים הטראגיים, אולם הוא מקווה שבית המשפט יקבל את עמדתו שמדובר בהריגה ולא ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully