וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליט מסוריה: "חיילים רצחו משפחתי לנגד עיניי"

בלבנון נאספות עדויות ממאות הסורים שנמלטו מהעיירה תל-כלח, עליה פשט הצבא. לאחר דמשק - היום חזרו הפגנות האלפים גם לחלב וחומס, ופוזרו באלימות. סרטון חדש מתעד חיילים מכים מפגין

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

ההתקוממות העממית בסוריה נמשכת למרות מאמצי השלטונות לדכא אותה בכוח, וממשיכה לנדוד בין המוקדים השונים במדינה. לאחר שאמש חזרו הפגנות הענק לפרברי הבירה דמשק, ובימים שלפני כן התמקדו הדיווחים במהומות באזור העיר תל-כלח שעל גבול לבנון, היום (שלישי) דווח שוב על הפגנות אלפים בערים השנייה והשלישית בגודלן במדינה - חלב וחומס.

בחלב, היכו כוחות הביטחון באלות ופצעו עשרות סטודנטים שהפגינו נגד השלטון. לפי דיווחו של פעיל זכויות אדם לסוכנהות AP, כ-2,000 סטודנטים השתתפו בהפגנה בקמפוס, שבו נערכו כבר כמה הפגנות דומות בשבועות האחרונים - אם כי ככל הידוע, הן לא גלשו עד כה לעיר עצמה. לדבריו, השוטרים רדפו אחרי הסטודנטים המפגינים עד למגוריהם.

עוד דיווח הפעיל, כי כוחות הביטחון פיזרו היום גם הפגנה של כ-3,000 בני אדם בעיר חומס.

דמשק: הדיווח על קבר אחים בדרעא - "שקרי לחלוטין"

בד בבד, ממשיכות להתפרסם עדויות שונות למעשי הזוועה שמבצעים כוחות הביטחון. בדמשק הכחישו היום מכל וכל את הדיווח שפורסם אמש, לפיו תושבים בעיר הדרומית דרעא, שבה פרצה ההתקוממות ושעליה פשט הצבא בחודש שעבר, גילו סמוך אליה קבר אחים של מפגינים שנורו על ידי כוחות הביטחון. בהודעה של השלטונות שפורסמה בטלוויזיה הממלכתית, נאמר כי מדובר בדיווח "שקרי לחלוטין", המהווה חלק מ"מסע הסתה". אתמול טענו בעיר כי הצליחו להוציא מהקבר 13 גופות, ארבע מהן של ילדים, וכי היו בתוכו לפחות שש או שבע גופות נוספות, אותן לא הספיקו להוציא שכן חיילים הבריחו אותם מהמקום. לפי דיווח נוסף של תושבים בעיר היום, בקבר היו בסך הכל 26 גופות.

פליטים מהעיר תל-כלח, סוריה, שחצו את הגבול אל העיירה ואדי חאלד, לבנון, 16 במאי 2011. Bilal Hussein, AP
גם על סוסים - זרם הפליטים מסוריה ללבנון באזור ואדי חאלד נמשך/AP, Bilal Hussein

אמש גם הועלה לרשת סרטון נוסף שבו נראים חיילי צבא ואנשי ביטחון בלבוש אזרחי מתעללים במפגין השרוע על הקרקע, סוטרים לו ומטיחים בו קסדה. לא ברור מתי והיכן צולם הסרטון.

במקביל, ממשיך כל העת זרם הפליטים מאזור העיר תל-כלח, שם נהרגו בימים האחורנים לפחות שמונה בני אדם מאש כוחות הביטחון. הפליטים חוצים את הגבול הסמוך, ומגיעים לעיירה ואדי חאלד בלבנון. "עשרה טנקים עדיין צרים על תל-כלח ועל העיירה הסמוכה ערידה", סיפר אחד הפליטים לרויטרס. "הם נכנסים לבתים, הורגים גברים ונשים והורסים כל מה שיש בתוכם. אותו הדבר קרה גם בכפר הסמוך זארא. בתל כלח כבר לא נשאר אף אחד".

פליט סורי אחר סיפר כי ראה את משפחתו נרצחת על ידי החיילים לנגד עיניו: "קודם הרגו את אחותי, ואחר כך את דודותיי". החיילים של מאהר אסד (אחיו של הנשיא) עוברים מבית לבית ויורים באנשים. רבים נהרגו, אבל אנחנו לא יכולים להביאם איתנו לכאן".

פליטים מהעיר תל-כלח, סוריה, שחצו את הגבול אל העיירה ואדי חאלד, לבנון, 16 במאי 2011. Bilal Hussein, AP
משפחה סורית שנמלטה מתל-כלח, אתמול בוואדי חאלד שבלבנון/AP, Bilal Hussein

לפי ארגוני זכויות אדם, כ-850 בני אדם נהרגו כבר מאש כוחות הביטחון במדינה, מאז החלה ההתקוממות העממית באמצע מרץ, ועוד אלפים נפצעו או נעצרו. גורלם של רבים מהם אינו ידוע עדיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully