וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: התחדשו הפגנות הענק בדמשק נגד השלטון

לאחר שלושה שבועות של שקט יחסי בבירת סוריה, התחדשו הפגנות הענק כאשר אלפי יצאו לרחובות בדרישה לסלק את בשאר אסד מהשלטון. קבר אחים ובו 20 גופות התגלה ליד דרעא

אלפי בני אדם צעדו הלילה (שלישי) ברחובות בירת סוריה, דמשק, ודרשו את החלפת שלטון הנשיא בשאר אסד במדינה. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בהפגנה הגדולה ביותר בבירה הסורית, מאז מבצע ביטחוני רחב שנערך בעיר, במסגרתו נעצרו עשרות מתנגדים לשלטון, לפני שלושה שבועות.

המפגינים צעדו בפרבר של דמשק, סאקבה, במסגרת הלווייתו של אחמד אתאיה, צעיר בן 26 שמת מפצעיו לאחר שנפגע בהפגנה בדמשק לפני חודש כאשר כוחות הביטחון הסורים ירו לעבר המפגינים. עדי ראייה סיפרו עוד כי ההפגנה נערכה בלילה כדי להימנע מתגובה קשה של כוחות הביטחון הסוריים בה נוקטים הכוחות בשעות היום.

בתוך כך, ממשיכות להתגלות עדויות לזוועות שחוללו כוחות הביטחון במדינה במהלך השבועות האחרונים. לפי דיווחי פעילי זכויות אדם, סמוך לעיר דרעא שבדרום המדינה, שעליה פשט הצבא במשך שבוע וחצי בסוף החודש שעבר, התגלה אתמול קבר אחים של מפגינים שנורו למוות. הפעילים דיווחו כי הוציאו מהקבר 13 גופות לפני שחיילי צבא הניסו אותם מהמקום. לטענתם, בתוך הקבר היו לפחות שש או שבע גופות נוספות. התושבים בעיר טוענים כי עוד עשרות בני אדם נעדרים ולא ידוע לאן נעלמו.

גורלם של מאות אינו ידוע

מרחץ הדמים במדינה נמשך כל העת, ולפי ההערכות, מניין ההרוגים מאש כוחות הביטחון מאז החלה ההתקוממות באמצע חודש מרץ כבר חצה את קו ה-800. שלשום התמקדו המהומות בעיירה תל-כלח שבצפון המדינה, ולראשונה גלשו לשטחה של לבנון, הרחק צפונה מאזור התקריות בגבולותיהן של שתי המדינות עם ישראל, שהתרחשו אתמול במקביל. אתמול מסר פעיל זכויות אדם סורי, כי מניין ההרוגים בתקריות באזור מגיע לשמונה.

במקביל, נמשכים כל העת גם המעצרים ההמוניים, כשגורלם של מאות ואף אלפי עצורים אינו ידוע. לפי אחד הדיווחים, אתמול השליכו כוחות הביטחון את גופתו של פעיל מחאה, ועליה סימני עינויים, מול בית העירייה במודמייה, פרבר של דמשק. "שלטונות סוריה מנהלים מלחמה נגד העם הסורי", נמסר אתמול מארגון Human Rights Watch הבינלאומי. "חוקי החירום אולי בוטלו על הנייר, אך הדיכוי עדיין שולט ברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully