וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: גופי האכיפה לא מתואמים, וההימורים באינטרנט משתוללים

17.5.2011 / 16:00

דו"ח מבקר המדינה מזהיר כי אם משרדי הממשלה והמשטרה לא ישתפו פעולה, העברות הכספים באינטרנט עשויות להפוך את המרחב הוירטואלי ל"מקום מפלט לפעילות עבריינית"

משרדי הממשלה והמשטרה צריכים לשתף פעולה ולהתאים את החוק לשינויים המתרחשים בטכנולוגיות בעידן המודרני, "על מנת שמרחב האינטרנט לא יהיה מקום מפלט לפעילות עבריינית" – כך כותב מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בפרק בדו"ח המבקר שעוסק בתופעת ההימורים ברשת האינטרנט המתפרסם היום (שלישי). הבעיה העיקרית העולה מן הדו"ח היא היעדר תיאום מספק בין גופי ההסדרה המינהלית ובינם לבין גופי האכיפה הפלילית בנושא העברות הכספים באינטרנט.

מבצע "בעל ערך" של רשות המסים והמשטרה. חטיבת דובר המשטרה
רשויות האכיפה לא פועלות בנחישות מספקת כדי לאתר את הגורמים שמעבירים כספים ./חטיבת דובר המשטרה

המבקר מסביר כי מארגני ההימורים והמהמרים ברשת האינטרנט משתמשים במגוון אמצעים לתשלום עבור ההימורים ולקבלת כספי הזכיות. גופים כגון הבנקים המסחריים, בנק הדואר וחברות כרטיסי האשראי הם, בין השאר, העוסקים בהעברות הכספים. אולם, חובת הדיווח של גופים אלה על העברות כספים קיימת רק בסכומים גבוהים במיוחד. הרשות להלבנת ההון ביקשה לשנות את המצב, אולם האוצר טרם עשה זאת. בנוסף ,לטענת המבקר, רשויות האכיפה לא פועלות בנחישות מספקת כדי לאתר את הגורמים שמעבירים כספים .

בכל הקשור לחסימת נתיב התקשורת התמונה בעייתית יותר. הממשלה ובתי המשפט טרם הכריעו בשאלה כיצד יש לפעול לחסימת אתרים, והמבקר סבור שעל היועץ המשפטי לממשלה להכריע בנושא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

משרד המשפטים: בוחנים אפשרות לתיקוני חקיקה

ממשרד המשפטים נמסר כי הם פועלים בימים אלה יחד עם המשטרה, בניסיון לגבש דרך יעילה לחסימת הגישה לאתרי הימורים. "ברור לנו שבעלי האתרים והמהמרים יחפשו וככול הנראה גם ימצאו דרכים שונות לעקיפת כל אמצעי חסימה שיבחר. יחד עם זאת מדובר בכלי משלים ,אותו ראוי להפעיל במסגרת האכיפה המשולבת נגד תופעת ההימורים ברשת האינטרנט. כמו כן, אנו בוחנים בוחנים אפשרויות לתיקוני חקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully