וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הימורים באינטרנט גילגלה 340 מיליון שקל

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

16.11.2009 / 10:22

במסגרת מבצע שזכה לכינוי "הימור מסוכן" פשטו למעלה מ-300 שוטרים על ביתם של 30 חשודים ועצרו אותם בחשד שעסקו בהפעלת רשת לא חוקית להימורים. שרת הספורט לימור לבנת: "הרשת גלגלה סכום גבוה פי 4 מתקציב מנהל הספורט"

פרשת הימורים לא חוקיים באינטרנט בסכומי עתק הותרה היום לפרסום. בשעות האחרונות בוצע גל מעצרים של כ-30 חשודים במעורבות בהימורים בלתי חוקיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים באמצעות רשת האינטרנט. המעצרים, בפרשה שזכתה לכינוי "הימור מסוכן", מגיעים לאחר שנה וחצי של חקירה סמויה, שבה היו מעורבים היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, כוח המשימה למאבק בהימורי אינטרנט מיחידת "להב 433", חוקרי רשות המסים וצוות של הפרקליטות.

בראשית שנת 2008 התקבל מידע מודיעיני לפיו החשוד המרכזי, תושב אור יהודה בן 38 מפעיל אתר הימורים בשם bet555.net שבינואר 2009 שינה את שמו ל- BETBET.US. בחקירה התברר כי מדובר באתר גדול, המגלגל מחזור עסקאות הימורים של כ-340 מיליון שקל במשך פעילות של כשנתיים וחצי. הרווח הנקי למפעילי האתר הסתכם במיליונים.

מאז שעות הבוקר פשטו מעלה מ-300 שוטרים על בתיהם של למעלה מ-30 חשודים ברחבי הארץ. בין העצורים בפרשה הם הבעלים והשותפים באתר, צוות הבנייה והתמיכה הטכנית באתר, סוכני הימורים ומארגני קבוצות. החשודים יובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

בהודעה משותפת של רשות המסים, המשטרה ומשרד המשפטים נמסר, כי "תופעת ההימורים באינטרנט מהווה אחד ממחוללי הפשיעה המרכזיים בפשיעה החמורה ובקרב ארגוני הפשיעה בישראל. תופעה זו הוכרה זה מכבר, כתופעה הגוררת אחריה פשיעה חמורה, סחיטה באיומים, אלימות וכן הלבנת הון, עבירות מס ופגיעה בקופה הציבורית".

אתה ההימורים בט בט. חטיבת דובר המשטרה
מחזור עסקאות הימורים של כ-340 מיליון שקל במשך פעילות של כשנתיים וחצי/חטיבת דובר המשטרה

את כוח המשימה ליווה בשנה האחרונה צוות פרקליטים, ויחד עם חוקרי המשטרה וחוקרי רשות המסים נבנתה תוכנית פעולה שמטרתה תקיפה כלכלית של רשת ניהול ההימורים באינטרנט - לא רק בעבירות פליליות של הלבנת הון וארגון הימורים אלא גם פגיעה בתשתית הכלכלית של הארגון, הכוללת חילוט רכוש והטלת שומות בגין עבירות מס. הפרקליטות תבקש לחלט עשרות כלי רכב ונכסים ולהקפיא כ-160 חשבונות בנק של מעורבים בפרשה. מדובר בתיק הראשון שנחשף של מערכת האכיפה המשולבת בהובלת הוועדה המתמדת לשיתוף הפעולה הבין מערכתי הכולל בתחומי הפשיעה החמורה והמאורגנת.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שוחחה הבוקר עם מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, ובירכה אותו על פעילות הרשות נגד אתר ההימורים הלא חוקי והפשיטה שנערכה הבוקר. נסרדישי אמר לשרה כי רשות המסים תשים דגש מיוחד על פעילות זו בשנה הקרובה. לבנת אמרה כי "פשיטת רשות המסים בגיבוי המשטרה מוכיחה כי כשהמערכת רוצה, היא יודעת לפעול ביעילות ובנחישות. ההימורים הלא חוקיים הם מוקד לפשע, זנות וסמים על גב הספורט הישראלי והספורטאים. כולי תקווה שהפשיטה על אתר ההימורים היא צעד ראשון במלחמה ארוכה וחסרת פשרות. ההימורים הללו מגלגלים סכומים הנאמדים ב-12 עד 15 מיליארד שקלים בשנה. רק הרשת שפשטו עליה החוקרים הלילה גלגלה סכום הגבוה פי ארבעה מתקציב מנהל הספורט".


לדברי גורם בפרקליטות, מדובר בפריצת דרך של ממש במאבק בפשיעה. "יושבות רשויות ביחד ומשתפות אחד את השני בחשיבה, ביכולות ובהתלבטויות. זה מביא לתוצאה טובה יותר. העובדה שאפשר לשבת יחד ולשתף פעולה היא הישג של ממש. זו דרך חדשה להילחם במאבק. הפשיעה המתוחכמת שאנחנו ניצבים מולה מחייבת אכיפה מתוחכמת". הגורם הסביר שהוחלט לנצל את המנגנון המשותף כדי להילחם דווקא בהימורים באינטרנט כיוון שמדובר בתעשייה שמגלגלת סכומי עתק ו"מחוללת פשיעה. אנשים שמהמרים מגיעים למצב שהם צריכים הרבה כסף, מה שמוביל לסחיטות ולפשעים אלימים. לפגיעה בתשתיות הכלכליות, יחד עם המעצרים, יש עוצמה שמדברת בעד עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully