וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי המהומות: המארגנים בפייסבוק מרוצים

16.5.2011 / 10:41

מארגני הפגנות יום הנכבה בפייסבוק הביעו שביעות רצון מהשתלשלות האירועים במסגרתם הגיעו מאות בני אדם לגבולות עם סוריה ולבנון. "בפעמים הבאות נהיה אפילו נחושים יותר", כתבו

ביום שאחרי המהומות בגבול הצפון, הביעו הבוקר (שני) מארגני ההפגנות בפייסבוק שמחה וגאווה על ההצלחה הרבה שנחלו ואמרו כי ינסו לנצל את ההזדמנות כדי לפתוח בהפגנות נוספות. ממעקב אחר דפי הקבוצות ברשת החברתית שנפתחו בשבועות האחרונים, עולה כי אלפי המצטרפים לקבוצות, מגדירים את מה שקרה אתמול לאורך הגבולות הסורי והלבנוני כ"הצלחה כבירה". "את מה שעשיתם היום תזכרו כל ימי חייכם", כתבו מארגני ההפגנות לעשרות אלפי התומכים בעמוד הפייסבוק.

מאות אלפי בני אדם הצטרפו בשבועות האחרונים לקבוצות ברשת הפייסבוק באינטרנט שקראו לממש אתמול - יום הנכבה - את זכות השיבה ולפתוח באינתיפאדה שלישית. באופן לא מפתיע, אלפים נענו לקריאות המקוונות וניסו לממש בפועל את זכות השיבה. עשרות פליטים פלסטינים מסוריה פרצו לישראל, אלפי לבנונים התקרבו לגבול עם ישראל וגם בירדן נאלצו כוחות הביטחון לעצור הפגנות שנעו לכיוון הגבול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"את מה שעשיתם היום תזכרו כל ימי חייכם". דף הפייסבוק של מארגני ההפגנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בפעמים הבאות נהיה אפילו נחושים יותר", כתבו המארגנים. "בכל פעם נעשה זאת בצורה חכמה יותר ומתוכננת יותר. שאללה יברך כל נער ונערה, כל זקן וילד, כל מוסלמי ולא-מוסלמי שהשתתפו היום. עכשיו העולם כולו יודע בדיוק מה קרה בארץ שלכם". עוד כתבו: "אללה אכבר, מי שהצליח לפרוץ את הגבול למספר דקות יצליח גם לשחרר את האדמות הערביות הכבושות. רק תתנו לצעירים הערבים לפעול".

לאחר שאתמול עדכנו את עשרות אלפי הגולשים במצב ההפגנות, המשיכו היום מארגני ההפגנות לעדכן בפייסבוק מה מצבם של הפצועים בירדן, סוריה ולבנון ואף פירסמו קטעי וידאו ששודרו בכלי התקשורת המציגים את הפריצה מסוריה לישראל. "אם כל המיליון יבואו לגבול, אף אחד לא יצליח לעצור אותם!", הציע אחד מתומכי הקבוצה. בתגובה לעדכון מהתקשורת הישראלית לפיו בצה"ל חוששים מהמשך ההפגנות, כתב אחד הגולשים בשמחה: "תמשיכו ללכת לגולן עד יום שישי, ואז תשחררו אותו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כוחות צה"ל מול חדירת עשרות סורים אל שטח ישראל, מאי 2011. יובל בן אבו, ג'יליס
"רק תתנו לצעירים הערבים לפעול". אזור המהומות בגבול הצפון/ג'יליס, יובל בן אבו

מארגני ההפגנות אף ניסו לנצל את המומנטום וקראו לצעירים לצאת להפגנות נוספות ברחבי העולם הערבי. "האינתיפאדה עדיין בחיתוליה", הם כתבו לתומכיהם במצרים. "היום, יום שני, נשלים את מה שהתחלנו רק בצורה חזקה יותר. אנו נחושים לגרש את השגריר הישראלי ולנתק את היחסים עם הישות הציונית. היום הוא יום זעם על הציונים. עלינו לצאת מהבתים ולהגשים את המטרה". במקביל מעדכנים המארגנים על הפגנות שעדיין נערכות בירדן ובעזה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully