וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מאשימים: הצבא אחראי למחדל האבטחה בגולן

עידן אבני

15.5.2011 / 21:29

בתום יום של מהומות, חזר השקט למג'דל שמס. עם זאת, חילופי ההאשמות רק התחילו: גורמים במשטרה מאשימים את צה"ל שלטענתם לא נערך נכון ליום הנכבה. "איפה היה המודיעין?"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד קריינות: אביב אברמוביץ')

האירועים האלימים בגבול הצפון הגיעו לסיומם, ונראה כי השקט חזר הערב (ראשון) לכפר מג'דל שמס. עם זאת, חילופי ההאשמות רק התחילו. גורמים במשטרה האשימו הערב את הצבא באחריות למחדל האבטחה שהוביל להסתננותם של פלסטינים מגבול סוריה.

גורמים במשטרה אמרו הערב לוואלה! חדשות, כי "מדובר בתקלה חמורה של הצבא אשר לא נערך נכון ואיפשר למפגינים לחצות את הגבול". אחד הגורמים אמר: "איפה היה המודיעין של הצבא בישיבות המקדימות שלנו איתם? ביצענו את כל מה שהם ביקשו מאיתנו, מנענו מערביי ישראל להתקרב אל הגבול. מנגד, הם הודיעו שמדובר בשטח צבאי, אבל במקום היו אולי שני ג'יפים של חיילים שלא יכלו למנוע את המעבר. לקציני המשטרה ובהם מפקדי משטרת הגולן יש קשר טוב עם המכובדים הדרוזים ורק בזכות פעולה טובה של המשטרה האירוע נגמר כפי שהוא נגמר. בצה"ל יצטרכו להפיק לקחים כדי להבין איך דבר כזה יכול להתרחש", הוסיף. גורם בפיקוד צפון הגיב לדברים ואמר כי צה"ל נערך על פי המידע שהיה בידיו. יחד עם זאת, בצה"ל העדיפו שלא להתייחס כרגע לטענות שמועלות מצד המשטרה.

בכפרי הגולן שיבחו התושבים הדרוזים את פעילות כוחות הביטחון באירוע ואמרו כי "אנחנו שמחים שנתנו לנו לשכנע את הסורים לצאת מן הכפר כי אם המשטרה או הצבא היו נכנסים, ואי אפשר היה להבחין מי דרוזי ומי סורי זה יכול היה להיגמר אחרת". התושבים גם תהו על יעילותם של שדות המוקשים שלא התפוצצו כלל כאשר חצו הסורים את הגבול דרכם.

במחוז הצפוני של המשטרה העריכו הערב, כי לא נותרו אזרחים סורים בשטח ישראל למעט שניים או שלושה שנעצרו לחקירה. ביציאה ממג'דל שמס עדיין מוצב מחסום, אך כוחות המשטרה שהוצבו בנווה אטי"ב נערכים לעזיבת המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully