וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט גולן: "החדירה לא הייתה הפתעה מוחלטת"

15.5.2011 / 20:53

מח"ט גולן הפצוע, אל"מ אשכול שוקרון, אמר כי "התכוננו גם לתרחיש בו אנשים עולים על הגדרות, אך יש לזכור שמדובר בגיזרה רחבה מאוד. יחד עם זאת, החדירה מסוריה לא באה כהפתעה מוחלטת"

על רקע הביקורת שהוטחה במערכת הביטחון, לפיה היה על צה"ל להיערך לאפשרות של ניסיון מפגינים לפרוץ את הגבול, אמר הערב (ראשון) מפקד חטיבת גולן, אל"מ אשכול שוקרון כי צה"ל הביא בחשבון תרחיש מעין זה. "התכוננו גם לתרחישים כאלה שבהם אנשים עולים על הגדרות, אולם צריך לזכור שמדובר בגיזרה רחבה מאוד", אמר אל"מ שוקרון, שפיקד על הכוחות במהלך העימותים עם המפגינים הסורים בגבול בין המדינות. "יחד עם זאת, החדירה שלהם לא הייתה הפתעה מוחלטת".

שוקרון הסביר כי הסבירות שאירוע מעין זה יתרחש הייתה גבוהה יותר במעבר קוניטרה, ולא סמוך לכפר מג'דל שמס, כפי שאכן קרה. לדבריו, משהחל נחיל המפגינים לזרום לעבר הגבול, "מהר מאוד הבנו לאן הדברים הולכים. כשהבנתי כי האירוע יוצא משליטה, הבנתי שזה הזמן לעלות מדרגה ולהתחיל לירות אל עבר רגליהם של המפגינים. מרגע שעשינו זאת הם נסוגו. מכיוון שהיה מדובר בקהל מעורב של נשים וילדים, ההנחיה לכוחות הייתה לצמצם את הנזק כמה שיותר. השתדלנו לנהוג באיפוק ולגרום לנזק מועט".

שוקרון נפצע באורח קל בפניו במהלך העימותים בגזרה ונזקק לתפרים. הוא אמר את הדברים לאחר ששוחרר הערב מבית החולים זיו בצפת. בצאתו מבית החולים שיבח הקצין את פעילות כוח האו"ם המוצב באזור ואמר כי "כוחות הארגון הבינלאומי סייעו במהלך הטיפול באירוע, וחברו אלינו בעיקר בשלביו האחרונים. הם דאגו שהאחראי על האירוע בגבעת הצעקות מטעם הסורים יעביר חזרה את המפגינים מזרחה. שיתוף הפעולה הטוב איתם הוכיח את עצמו הערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully