וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי השבתת הרכבת: נוסעים קבועים ובעלי דוכנים

12.5.2011 / 9:47

בתחנות המושבתות ברחבי הארץ נשמעו קולות של זעם וכעס בעקבות הפסקת תנועת הרכבות. הנוסעים הקבועים עברו לאוטובוסים ובעלי הדוכנים כבר מתכננים לתבוע בגין נזקים כספיים

ההחלטה הפתאומית על השבתה שקיבל אמש (רביעי) ועד עובדי רכבת ישראל, התקבלה בזעם בקרב ציבור הנוסעים ובעלי הדוכנים בתחנות השונות. טטיאנה, אם לתינוק בן שנה, תכננה לנסוע הבוקר לדודתה בחיפה. עם הגעתה לתחנת ארלוזורוב בתל אביב, היא הופתעה לגלות שגלגלי הרכבת שובקים מפעילות. טטיאנה אמרה לוואלה! חדשות כי "עכשיו זה מאלץ אותי לנסוע בדרכים הרבה פחות נעימות. קשה להיסחב עם תינוק בן שנה באוטובוס ולכן אני שוקלת לבטל את יום החופש שתכננתי".

אוהד, צעיר מבאר שבע המשתמש בתחנת ארלוזורוב כתחנת אמצע, סיפר שהוא למוד ניסיון רע עם שירותי רכבת ישראל, שהשביתה באחרונה לא מעט את קו באר שבע-תל אביב. הבוקר הוא הגיע לתל אביב באוטובוס והמתין לאסוף אוטובוס אחר בדרכו לעבודתו בראש העין. "אני לא יכול לחכות לחידוש תנועת הרכבות, אני לוקח אוטובוס ונוסע איתו לעבודה. ככה זה לצערנו במדינת ישראל".

רכבת ישראל בשביתה, מאי 2011. שי אוקנין
זעם בתחנות הרכבת. תחנת ארלוזורוב, הבוקר/שי אוקנין

פגיעה ברווחי בעלי הדוכנים

יום חמישי נחשב לאחד הימים העמוסים בשבוע ובין הרווחיים ביותר אצל בעלי הדוכנים בתחנות הרכבת הגדולות. בעלי הדוכנים לא עבדו במהלכם של יום העצמאות וימי הזיכרון לשואה ולחללי מערכות ישראל והיום הם ציפו להתחיל לחדש את רווחיהם. בתחנת הרכבת ארלוזורוב רבים מבעלי העסקים לא קיבלו כל הודעה מקדימה על השיבושים ולפיכך הם מפסידים אלפי שקלים כי אנשים לא באו לרכבת.

אבשלום יוספאן, בעל עסק לממכר בגדי תינוקות, מתכנן להגיש תביעה ייצוגית נגד הנהלת התחנה. לדבריו, "אני מגיע בכל בוקר בשעה 7:00 ליום עבודה רגיל והיום איש מאנשי הרכבת לא אמר לי שהרכבות בכלל לא הגיעו. אני רוצה להגיש תביעה על כך שאני משלם מראש 200 שקל ליום דמי שכירות על העבודה".

דמי השכירות הממוצעים עבור דוכנים ברכבת נעים סביב 200-250 שקלים והדוכנים כוללים שולחנות לממכר תכשיטים, מוצרי טיפוח, צעצועים, משקפי שמש, ספרים ובגדים. רונית אזולאי היא בעלת דוכן לממכר מוצרי סלולר. הרווחים הממוצעים שלה נעים סביב 3,000 שקלים. בהנחה שתנועת הרכבות תחזור בשעה 12:00 היא צפויה להפסיד 1,500 שקלים.

נורית גזית, האחראית על הדוכנים אמרה בתגובה כי "מה אני אשמה שהרכבת שובתת? למה בעלי הדוכנים לא שומעים חדשות ולא יודעים מה קורה?" גזית הוסיפה שגם היא מבחינתה הפסידה כסף מכיוון שהרבה בעלי דוכנים לא הגיעו לעבודה. "אולי גם אני אתבע את הרכבת", סיכמה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully