וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מחצות: עובדי רכבת ישראל משביתים את הפעילות

אריאל נוי

12.5.2011 / 0:04

בהודעת פתע החליט ועד העובדים של הרכבת להשבית החל מחצות את תנועת הרכבות בכל הארץ. זאת במחאה על הכוונה להפריט כמה מהקווים. 9 עובדים נעצרו בהפגנה סוערת מול בית יו"ר הדירקטוריון

ועד העובדים של רכבת ישראל החליט להשבית הלילה (חמישי) לאלתר את תנועת הרכבות. השביתה החלה הלילה בחצות ותימשך עד להודעה חדשה. ההחלטה על ההשבתה התקבלה בתום הפגנה סוערת שקיימו נציגי העובדים מול ביתו של יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אורי יוגב במודיעין-מכבים-רעות. נציגי הוועד הודיעו כי החליטו להשבית את תנועת הרכבות בשל כוונת הנהלת רכבת ישראל להפריט כמה מקווי הרכבת. רכבות שנמצאות בדרכן, הונחו להגיע ליעדיהן.

כוחות יס"מ שהוזעקו לפזר את המפגינים מול ביתו של יו"ר הדירקטוריון, עצרו תשעה מעובדי הרכבת בהם יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי וחלק מסגניה. חלק מהעצורים הובלו לתחנת המשטרה במודיעין. חלק מהעצורים חשודים בהתקהלות אסורה והשאר בתקיפת שוטרים.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "יו"ר הוועד נוהגת בחוסר אחריות ציבורית, לאחר שהייתה אחראית על מספר תקריות אלימות ועידוד עובדים לא למלא נוהלי בטיחות ברכבת. זהו מהלך נוסף בשרשרת מהלכים אשר מדרדרים את הרכבת ופוגעים בציבור וזאת מתוך אינטרסים אישיים בלבד. הנהלת הרכבת רואה בחומרה רבה מהלכים מסוג זה ותנקוט בכל האמצעים החוקיים, על מנת להשיב את העובדים לעבודה. צר לנו כי מאז היבחרה נפגמו יחסי העבודה, האמון, כיבוד החוק ודאגה לבטיחות העובדים. אנו קוראים להסתדרות להתערב מידית על מנת להשיב את שיקול הדעת והאחריות הציבורית לעובדים כפי שהיה בעבר".

עוד נמסר מהנהלת רכבת ישראל כי "אנחנו מבינים ללבם של הנוסעים ונעשה את הכל כדי להשיב כמה שיותר מהר את תנועת הרכבות. נפנה למשרד התחבורה שיתגבר את התחבורה הציבורית האלטרנטיבית".

שביתת הרכבת עוררה את זעמם של הנוסעים. מרינה בוקצ'ין סיפרה כי "נתקעתי, אין לי מילים לעצבים כרגע. אני צריכה להגיע לראיון עבודה מחר, מה אעשה עכשיו?" שביתת הפתע התרחשה בסיום משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדורגל באיצטדיון רמת גן. רבים מהצופים הסתמכו על תחנת הרכבת הסמוכה על מנת להגיע לביתם - וזעמו לגלות כי עליםה למצוא דרכי הגעה חלופיות. "חבל שעובדי הרכבת עושים מניפולציות על חשבון הציבור, וחבל שלא הודיעו קודם. חלק מהאוהדים קנו כרטיס הלוך ושוב", סיפרו הנוסעים בתחנה.

* בהכנת הידיעה השתתף איציק יצחקי.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully