וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הרכבת משביתים את פעילותה

אריאל נוי

12.5.2011 / 7:10

למרות צו המניעה שהוציא בית הדין האזורי לעבודה, ועד העובדים של רכבת ישראל הורה על שביתה. בשעה 07:00 החל דיון נוסף בנושא בבית הדין. מנכ"ל הרכבת: "התנהגות ברוטלית"

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוציא לפנות בוקר (חמישי) צו מניעה לעובדי רכבת ישראל שתכננו לערוך היום שביתת פתע. בשעה 07:00 החל דיון נוסף בנושא בבית הדין ויוכרע אם לאפשר לעובדי הרכבת לקיים את השביתה. ועד העובדים של הרכבת הוציא הוראה לכל עובדי הרכבת להמשיך בשביתה כמתוכנן עד לדיון, ולא ברור מתי תחודש תנועת הרכבות.

ההחלטה על ההשבתה התקבלה אמש בתום הפגנה סוערת שקיימו נציגי העובדים מול ביתו של יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אורי יוגב במודיעין-מכבים-רעות. נציגי הוועד הודיעו כי החליטו להשבית את תנועת הרכבות בשל כוונת הנהלת רכבת ישראל להפריט כמה מקווי הרכבת.

יצחק הראל, מנכ"ל רכבת ישראל אמר הבוקר לרשת ב' כי השביתה היא "התנהגות ברוטלית של ועד שחושב שאזרחי המדינה הם שבויים שלו". באשר לטענות העובדים כי יש כוונה להפריט את הרכבת או לפטר עובדים, אמר הראל כי "אין שום כוונה להפריט, יש כוונה להגביר את הבטיחות ולהתכונן לאתגרים עתידיים. אף עובד לא יפוטר. זהו דיון עקרוני אם העובדים או ההנהלה שולטים ברכבת. העובדים סיכנו ערים בכך שעצרו רכבות עם חומרים מסוכנים במרכזן באמצע הלילה". באשר לנוסעים שיגיעו הבוקר לתחנות הרכבת וזו לא תגיע, אמר הראל כי "משרד התחבורה עושה כל מאמץ כדי להציע תחבורה חלופית, אך אין פתרון לכל הנוסעים. אין לי בשורה לאזרחים".

דובר ועד הרכבת, אייל פרדיס, אמר כי "הנהלת הרכבת מטילה רפש ביו"ר הועד כשזו אינה יכולה להגיב בשל מעצרה. הם מנצלים את היתרון שקיבלו ממשטרת ישראל שלמעשה סתמה את פיהם של העובדים, הייתי שם אתמול ופיזור ההפגנה הזכיר לי את המתרחש במדינות שכנות לנו. יהיה יום מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully