וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערבה מקווים לפנות את המוקשים מכל האדמות

רמי שני

11.5.2011 / 14:22

חקלאי הערבה מקווים כי צה"ל ימשיך לפעול סמוך ליישוביהם, כדי לפנות את המוקשים שהוטמנו באזור הגבול עם ירדן. רק אז הם יוכלו לחזור ולעבד את כל אדמותיהם

ערב יום העצמאות, סיימו כמה צוותים של חיל ההנדסה הקרבית לפנות מוקשים משטח של כ-20 דונם בצפון הערבה. הצוותים הסתייעו בציוד מכני מיוחד ופוצצו את המוקשים, שהיו טמונים בקרקע סמוך למושב חצבה. גיא גונן, רכז המשק של המושב, סיפר כי זו הפעם השנייה בשש השנים האחרונות שמתבצעות פעולות לניקוי השטח ממוקשים.

בצה"ל מייחסים חשיבות רבה לתכנית לפינוי מוקשים. מפקד פיקוד דרום, אלוף טל רוסו, ביקר באזור הערבה במהלך החודשים האחרונים, ואמר כי בכוונת הצבא לפעול לניקוי השטחים הממוקשים, בפעילות שתגיע עד פאתי אילת.

חקלאים רבים בערבה נאלצו לוותר על אזורי פיתוח רחבים בשטחים הסמוכים לגבול עם ירדן, בשל חשש להימצאות מוקשים בתחומם. לפני כשנה אף הונחו חקלאים שלא להיכנס כלל לשטחים בתחום נחל ערבה, מחשש ששיטפונות בסביבה חשפו שכבות קרקע שהצטברה מעל מוקשים שהוטמנו באדמה.

כ-7,000 דונם נוספים יפונו ממוקשים בשנה הקרובה

בצה"ל חששו גם כי כמה מוקשים שנחשפו, נסחפו בזרם המים אל מקומות רחוקים יותר ונלכדו בקרקע. בשבועות האחרונים אף נמצא באזור מוקש אחד, שנוטרל מבלי לגרום לנפגעים. פעילות זו מכונה בצה"ל "זיכוי שטח", ונעשית באמצעות פיצוץ המוקשים בדרך מאובטחת, כמעט מיד עם איתורם.

עזרא רבינס, ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, אמר כי עד כה כבר נוקה אזור נרחב, שהפריע לפיתוח המושבים. לדבריו, בקרוב צפויים להגיע צוותים נוספים של חיל ההנדסה הקרבית, שיפעלו בכ-7,000 דונמים המשתרעים סמוך למושבים עין יהב וצופר. ההערכה היא כי עבודת פינוי המוקשים באזורים אלה תימשך כשנה, ולאחר מכן יהיה ניתן לשוב ולעבד את האדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully