וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן פיתרון לבעיית המוקשים בבקעת הירדן

12.5.2010 / 16:21

לאחרונה, אישר צה"ל לחברה אזרחית לטפל בסוגיית המוקשים בקאסר אל יהוד, הנחשב מקודש לנצרות. לפי הערכות, פינוי האתר מממוקשים יאפשר למיליון תיירים נוצרים לבקר במקום

האם המוקשים מאתר קאסר אל יהוד יפונו אחרי 43 שנה? תוכנית חדשה המתגבשת בימים אלה צפויה להביא לפתרון בעיית המיקוש באתר קאסר אל יהוד שבבקעת הירדן. לפי התוכנית, יפונו אלפי מוקשים המפוזרים באתר, הנחשב למקודש לנצרות, שם על פי המסורת הוטבל ישו על ידי יוחנן המטביל.

באחרונה אישר צה"ל לחברה אזרחית לעסוק בפינוי המוקשים באזור המכונה 'ארץ המנזרים', מה שצפוי להביא לפתיחה חופשית של האתר, שהכניסה אליו אסורה, אלא באישורים ובליווי צבאי. עם זאת, התוכנית טרם אושרה סופית על ידי צה"ל.

לוואלה! חדשות נודע כי בשבוע שעבר נפגשו קצין הנדסה מפיקוד מרכז, נציגי חברה בינלאומית לפינוי מוקשים וכן גורמים בארגונים הקוראים לפינוי מוקשים, על מנת לגבש תוכנית מסודרת, לפיה בתוך כשנתיים יוכרז האיזור כנקי ממוקשים. על פי הערכות, עלות הפינוי תעמוד על בין ארבעה לשמונה מיליון דולרים, שחלקם ימומנו על ידי ארגוני סיוע בינלאומיים.

מכיוון שחלק מהמוקשים שפוזרו על ידי צה"ל בתום מלחמת ששת הימים נקברו במנזרים עצמם, עלה הצורך לנטרל אותם בשיטות מיוחדות, שצה"ל עצמו אינו מיומן בהם. בנוסף לכך, צה"ל אינו יודע היכן נמצאים חלק מהמוקשים שהטמין בשל השטפונות שפקדו את האיזור במהלך השנים, ולכן מיקום המוקשים כיום אינו ידוע. מדובר בפעם הראשונה בה חלה התקדמות משמעותית בפינוי המוקשים באזור, הנחשב לאחד הממוקשים ביותר בארץ.

"האינטרס של צה"ל, התושבים ונפגעי המוקשים הוא משותף", אומר גורם המעורב בנושא, "ולכן צריך לתת לאנשי מקצוע שמסוגלים לפנות את האיזור מהמיקוש בצורה הכי יעילה, מהירה ובטוחה לעשות את העבודה". על פי הערכת המועצה האזורית בקעת הירדן, פינוי האתר מממוקשים יביא לעליית כמיליון תיירים נוצרים למקום. באחרונה אף גידר צה"ל את האיזור מחדש, וכן תלה שלטים חדשים האוסרים על כניסה לשטחים החשודים כממוקשים.

גורמים צבאיים אמרו בתגובה לדברים, כי בצה"ל בוחנים כל העת פתרונות לסוגיית המוקשים.

  • עוד באותו נושא:
  • מוקשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully