וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אלמגור: "נסיר הכפפות במאבק במטה שליט"

מוטי לוי

11.5.2011 / 0:00

נציגי משפחות שכולות ונפגעי טרור זעמו על מחאת יואל שליט במהלך טקס הדלקת המשואות. בכוונת אנשי אלמגור להפגין מול מאהל שליט בי-ם: "הם הפרו בחוצפה את המקובל במחאה הציבורית"

המתנגדים לפעילות משפחת שליט מחריפים המאבק: ארגון "אלמגור", המייצג משפחות שכולות ונפגעי טרור, פרסם הודיע אמש (שלישי): "אנחנו מורידים את הכפפות נגד מטה שליט, לאחר שפגעו בטקס המרכזי המבדיל בין יום הזיכרון ויום העצמאות, והפרו בחוצפה ובגסות רוח את מה שמקובל במחאה הציבורית". בארגון הוסיפו כי משפחת שליט לא תהנה עוד מהחסינות ממנה נהנתה עד כה, מצד אנשי הארגון.

על פי ההודעה, אף כי לאנשי הארגון טענות רבות על ממשלת ישראל, הם הקפידו מצדם שלא להפר טקסים ממלכתיים "מחמת קדושתם". בארגון ציינו כי בדיון שנערך לאחרונה בין ראשי הארגון בעקבות פיצוצו של הטקס לזכר נספי הכרמל על ידי בן זוגה של תנ"צ אהובה תומר, דני רוזן, הוחלט לנהוג באיפוק בכל הנוגע להובלת מחאות במהלך טקסים ממלכתיים לזכרם של חללים.

עוד נאמר בהודעת הארגון, כי בכוונת אנשיו להפגין בקרוב מול מאהל שליט בירושלים, במחאה על הפעילות למען שחרור מחבלים תמורת החייל החטוף, גלעד שליט, וכי בנוסף, בימים הקרובים יצא הארגון בקמפיין נגד עסקאות הכוללות שחרור מחבלים. הודעת הארגון הסתיימה בניגוחה של התקשורת על התמיכה שהיא מספקת למשפחת שליט. "אמנם כלי תקשורת מצדדים בהם מטעמים פוליטיים של ניגוח הממשלה או השקפות פוליטיות, אבל לנו יש את הרחוב", נאמר בהודעה.

מאיר אינדור מנכ"ל אלמגור, פצוע טרור וסא"ל במילואים, אמר כי "לאחר שמשפחת שליט והמטה שלה הודיעו שהם מורידים את הכפפות, אל יצפו שהמגרש מולם ישאר ריק . אם הם יצליחו - רבים אחרים ישלמו את המחיר. לכן גם אנחנו מורידים את הכפפות".

"למען האמת אנחנו חוששים מהם", הוסיף אינדור. "הם הוכיחו את יכולותיהם לפעול באגרסיביות בליל העצמאות, כשפגעו בטקס המקודש לציבור הישראלי ובעיקר המשפחות השכולות, לגביהם הטקס הנפלא והמרגש מהווה נחמת מה ומפריד בין יום הזכרון ליום העצמאות. שלא יצפו שלא יהיו מולם הפגנות נגדיות, אותן עד עתה מנענו. לא עוד. הם רוצים לכפות עלינו עסקת מוות ואנחנו נעשה הכל למנוע זאת. איננו רוצים עוד "חברים" באלמגור".

"צעד ראשון להחרפת המאבק להשבת אחי"

מוקדם יותר הסביר יואל שליט, אחיו של החייל החטוף, כי ההתפרצות שלו ושל חברתו יערה וינקלר אמש לרחבת הטקסים בהר הרצל במהלך טקס הדלקת המשואות, הייתה מתוכננת מראש. "אנחנו תכננו את זה וקיבלנו החלטה ברגע שקיבלנו את ההזמנה לטקס. ישבנו וחשבנו כולנו. זה היה צעד ראשון להחרפת המאבק להחזרת אחי", אמר שליט.

השניים פרצו למרכז הרחבה ויחד עם פעילים נוספים הניפו שלטים, קראו קריאות "גלעד עדיין חי" ופונו בידי חיילי המשטרה הצבאית. יואל שליט החזיק שלט בו נכתב: "אבא שלי אח שכול, אני לא רוצה להיות גם". שאר הפעילים החזיקו שלטים בהם נכתב "ביבי העם החליט - ערבות הדדית ולהחזיר את גלעד שליט".

גלעד שליט נמצא בשבי החמאס בעזה מזה 1,779 ימים, מאז שנחטף ב-25 ביוני 2006 במהלך מתקפת פתע של חוליית חמאס על מוצב צה"ל בכרם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully