וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואל שליט: "תכננתי את הפריצה לטקס"

אריאל נוי, מערכת וואלה! חדשות

10.5.2011 / 21:29

יואל, אחיו של החייל החטוף גלעד שליט, סיפר כי התפרצותו לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל אמש הייתה מתוכננת מראש על ידי כל המשפחה, כצעד ראשון בהחרפת מאבקם להשבת גלעד הביתה

יואל שליט, אחיו של החייל החטוף גלעד שליט, סיפר היום (שלישי) לוואלה! חדשות כי ההתפרצות שלו ושל חברתו יערה וינקלר אמש לרחבת הטקסים בהר הרצל, בה התקיים טקס הדלקת המשואות לציון יום העצמאות ה-63 למדינת ישראל, הייתה מתוכננת מראש. "אנחנו תכננו את זה מראש וקיבלנו החלטה ברגע שקיבלנו את ההזמנה לטקס. ישבנו וחשבנו כולנו. זה היה צעד ראשון להחרפת המאבק להחזרת אח שלי", אמר שליט.

השניים פרצו למרכז הרחבה ויחד עם פעילים נוספים הניפו שלטים, קראו קריאות "גלעד עדיין חי" ופונו בידי חיילי המשטרה הצבאית. יואל שליט החזיק שלט בו נכתב: "אבא שלי אח שכול, אני לא רוצה להיות גם". שאר הפעילים החזיקו שלטים בהם נכתב "ביבי העם החליט - ערבות הדדית ולהחזיר את גלעד שליט".

שליט סיפר כי המשפחה החליטה להביע את מחאתה בצורה שתיתן לה תשומת לב תקשורתית במקום סמלי וכואב: "אנחנו תכננו לעשות את זה בטקס הממלכתי בו כולם צופים. צעקנו את צעקתו של גלעד, כך שהצופים יבינו עד כמה זה לא אנושי להיות במרתף חשוך חמש שנים".

שליט סיים לאחרונה את לימודיו בטכניון והחל לעבוד. השבי של אחיו הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה היומית שלו ושל המשפחה. "באמצע השבוע אני משתדל והולך לעבודה וחי חיי שגרה, אבל כל סוף שבוע אני עולה לירושלים, יושב עם ההורים ומתכננים את צעדינו הבאים. אתמול היה הצעד הראשון בהחרפת המאבק וצפויים עוד צעדים חריפים. המשפחה תומכת בצעדים אלה", סיפר שליט.

שליט אף הוסיף כי כמו אביו, קשה לו להיות אופטימי באשר להשבת אחיו, גלעד: "אני לא מאמין לאף אחד יותר. אנחנו מקבלים כל יום עדכונים מהתקשורת הזרה על התפתחות פה ושם. אף אחד לא מבטיח לנו כלום. אני, כמו אבא שלי, לא אופטימי, אבל אני לא מאבד תקווה. אסור לנו לאבד תקווה שגלעד יחזור הביתה בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully