וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים מול בית הנשיא: "המדינה שכחה את גלעד"

מוטי לוי וניר יהב

10.5.2011 / 11:32

עם סיום טקס החיילים המצטיינים, הפגינו מספר בני אדם מול בית הנשיא בירושלים וקראו לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. דיווח: "משעל וג'עברי תיאמו עמדות בנושא עסקת שליט"

מספר בני אדם הפגינו הבוקר (שלישי) מול בית הנשיא בירושלים, עם סיומו של טקס החיילים המצטיינים המסורתי, במחאה על מה שהם מכנים "ההפקרות של הממשלה את גלעד שליט". המפגינים הניפו שלט שעליו נכתב: "לאן נעלמה הערבות ההדדית?" והשמיעו קריאות לשחרורו של החייל החטוף. "מדינת ישראל הפקירה את גלעד", הם אמרו, "דווקא ביום העצמאות שהתקיים השנה בסימן של ערבות הדדית, זה אירוני איך מדינת ישראל שכחה את אותו והפקירה אותו".

בתוך כך, דיווח היום העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, עודנו נמצא בקהיר לצורך דיונים על קידום המשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור שליט. על פי הדיווח, ג'עברי ומשלחתו נפגשו עם ראשי המודיעין המצרי ודנו בהתפתחויות האחרונות בנושא העסקה. בנוסף דיווח העיתון כי ג'עברי נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שרק אתמול עזב את קהיר, ותיאם עימו עמדות בנושא עסקת שליט.

הפגנת מטה המאבק של שליט. עומר מירון
המפגינים מחוץ לבית הנשיא/עומר מירון

אמש, במהלך טקס הדלקת המשואות המרכזי בהר הרצל, התפרצו יואל שליט, אחיו של גלעד וחברתו יערה וינקלר לרחבת הטקסים בליווי מספר פעילים נוספים הניפו שלטים במרכז הרחבה, קראו קריאות "גלעד עדיין חי" ופונו בידי חיילי המשטרה הצבאית. יואל שליט החזיק שלט בו נכתב: "אבא שלי אח שכול, אני לא רוצה להיות גם". שאר הפעילים החזיקו שלטים בהם נכתב "ביבי העם החליט - ערבות הדדית ולהחזיר את גלעד שליט".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יואל שליט מפריע לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. עומר מירון
שוטרי המשטרה הצאית מפנים את יואל שליט מרחבת הטקסים בהר הרצל/עומר מירון

ממשטרת ירושלים נמסר כי "יואל שליט פרץ לבמה, קרא קריאות ופונה מהמקום על ידי כוח אבטחה". עוד נמסר כי לא בוצעה במקום התערבות משטרתית. יערה וינקלר, חברתו של יואל, אמרה לאחר האירוע לוואלה! חדשות כי "רצינו ליידע ולהזכיר לקהל שיש עדיין חייל בשבי ושהמדינה שכחה אותו, ביקשו מאיתנו לצאת ויצאנו". לאחר שהורחק מרחבת הטקסים, אמר יואל שליט לערוץ 10 כי "אנחנו צועקים בשביל גלעד, כדי שכמה שיותר אנשים ישמעו. לא ציפיתי שיפנו אותי בכוח, אבל בשביל גלעד אני אעשה הכל".

כמו כן, אביו של החייל החטוף, נעם שליט, הבהיר אתמול כי בני המשפחה לא מתכוונים לחגוג את יום העצמאות. "אנחנו לא חוגגים שום חג, אנחנו לא מתחפשים בפורים ולא עושים ליל סדר בפסח וגם לא מביאים ביכורים בחג השבועות לכן גם את חג העצמאות אנחנו לא חוגגים", אמר שליט בראיון מיוחד לוואלה! חדשות. אחרי עשרה חודשים במאהל המחאה, נעם אמר כי המשפחה אינה מתכוונת לעזוב את האוהל בקרוב: "אין לנו אלטרנטיבה אחרת. אין לנו חלופה אחרת. אנחנו יושבים פה וזה המקום היחידי שבו אנחנו יכולים להביע את מחאתנו ולפעול בצורה אפקטיבית. אם נשב בבית ונחכה אני יודע שלא נראה את גלעד בחיים לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully