וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "על העולם לדרוש מחמאס להכיר בישראל"

10.5.2011 / 22:10

בקבלת הפנים ליום העצמאות, התייחס שר הביטחון לפריצת יואל שליט לטקס ואמר כי ”אפשר להבינו. אחריותנו לפעול בכל מהלך ראוי, גם אם לא בכל מחיר, כדי להביא את גלעד הביתה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

שר הביטחון, אהוד ברק, אירח הערב (שלישי) את טקס קבלת הפנים המסורתי בקריה בתל אביב לכבוד יום העצמאות ה-63 של מדינת ישראל. ברק נשא דברים בטקס ואמר כי צה"ל היום חזק מתמיד: "תחת מנהיגותו של הרמטכ"ל ה-20, רא"ל בני גנץ, צה"ל צועד קדימה בבניין הכוח והיכולות ובהישגים מבצעיים. מהפעלתה המוצלחת של "כיפת ברזל", דרך מערכת תרגולים אינטנסיבית ועד מבצעים שלא ניתן לפרטם".

ברק הסביר את חשיבותה של כיפת ברזל בהגנה על ישראל ואמר כי "כיפת ברזל הינו הישג יוצא דופן של המוח היהודי והתעשיות הביטחוניות. לעולם אין בטחון מושלם של 100%, אך פריסה כזאת תשנה מהיסוד את בטחון אזרחי ישראל, את מציאות הפעולה בעורף, בשגרה ובחירום, ואת חופש הפעולה של הדרג המדיני במצבי אי וודאות ומשבר".

ברק התייחס בנאומו למהפכות שחלו במדינות המוסלמיות בתקופה האחרונה ואמר כי "מלוב ועד בחריין, ולידינו ממש במצרים ובסוריה, קורסים יסודות הסדר המזרח תיכוני. בטווח ארוך זהו צעד מעורר תקווה בדרך לחירות ומודרנה. אך מה שהיה לא יהיה עוד. ובטווח קצר עוד נכונו לנו קשיים לצד הזדמנויות. רק אנחנו נגן על עצמנו ברגעי אמת ומבחן, אך ככל שנשכיל לשמר את ברית האמת עם ארצות הברית ולטפח יחסים עם המדינות המובילות בעולם, כן ייטב. ביחד ניטיב לפעול להחלשת המחנה הרדיקלי, לקעקוע גורמי הטרור באזור ובעולם ולהבטחת ביטחון ישראל ויציבות האזור".

"על חמאס לפרק תשתיתו ב'עזה תחילה'"

באשר להסכם הפיוס הפלסטיני, ברק אמר כי "אל נוכח ניסיונות הפיוס בין הרשות לחמאס אומר רק זאת, חובת ההוכחה היא על הרשות הפלסטינית ובמעשיהם הם ייבחנו. אני קורא מכאן למדינות העולם, ובראשן ארצות הברית, לתבוע מחמאס לקבוע במפורש שהם מכירים בישראל ובהסכמים שנחתמו עם הרשות, מגנים את הטרור ופועלים לפרוק תשתיתו ב'עזה תחילה'". ברק הוסיף כי "אלו הם 'תנאי הקוורטט' ויש לעמוד עליהם. אליהם הייתי מוסיף את הדרישה המובנת לכל בן תרבות לאפשר לפני הכול לצלב האדום לראות את גלעד שליט".

"עלינו לומר לידידינו במפורש שישראל המדברת על 'שתי מדינות ל שני עמים' אכן מתכוונת לכך", אמר ברק בהתייחס להצהרה הפלסטינית כי יכריזו על מדינה בספטמבר, והוסיף כי "אנו נכונים לקבל הכרעות קשות. יסודות הפשרה פשוטים: גבול קבע שיימתח על בסיס שיקולים ביטחוניים ודמוגרפיים באופן שבתוכו גושי היישובים והשכונות בירושלים בריבונות ישראל. לצד 'חילופי שטחים' שיותירו בידי הפלסטינים שטח דומה למה שהיה נחלתם טרם שנת 1967".

ברק התייחס אף להתפרצות של יואל שליט, אחיו של גלעד, לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל אמש ואמר כי "אנו יודעים כי אחריותנו העליונה לפעול בכל מהלך ראוי ואפשרי, גם אם לא בכל מחיר, כדי להביא את גלעד הביתה. זאת נעשה. אמש לפני טקס המשואות פגשתי את יואל. אי אפשר היה לטעות בסערת הרגשות שהם נתונים בה. ואי אפשר שלא להבינה. הלב איתם".

ברק המשיך והסביר את העקרונות הדרושים לדעתו להסדר הקבע: "סידורי ביטחון, כולל נוכחות קבע לאורך נהר הירדן שיבטיחו שהמדינה הפלסטינית המפורזת לא תיהפך לעזה. ישוב פליטים במדינה הפלסטינית, סידורים מוסכמים 'באגן הקדוש' בירושלים והעיקר, 'סוף הסכסוך וסוף התביעות ההדדיות' לצד הכרה בישראל כמדינת העם היהודי, ובמדינה הפלסטינית כמדינת העם הערבי הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully