וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק למזכ"ל האו"ם: "לדרוש מחמאס להכיר בישראל"

שר הביטחון ברק שוחח עם מזכ”ל האו”ם באן קי מון ואמר לו כי ישראל מצפה ממנהיגי העולם להתנות את שיתוף הפעולה עם ממשלת חמאס- פת”ח בכך שהארגון יזנח את הטרור ויכיר בישראל

שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח אחר הצהריים (שבת) עם מזכ"ל האו"ם, באן קימון, והעלה בפניו את הדאגה בישראל בעקבות חתימת הסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס. שר הביטחון ברק אמר למזכ"ל האו"ם כי "חמאס הוא ארגון טרור שיורה רקטות וטילים לעבר יישובים ישראלים ורק לאחרונה השתמש בטיל נ"ט כנגד אוטובוס תלמידים. לכן, אנו מצפים ממנהיגי העולם, כולל כמובן ראשי האו"ם, להציב כתנאי בפני שיתוף פעולה עם ממשלה משותפת כזו, במידה ותקום, את ההכרה בתנאי הקוורטט שהם הכרה בישראל, זניחת דרך הטרור וקבלת כל ההסכמים הקודמים עם ישראל".

שר הביטחון הוסיף ואמר למזכ"ל האו"ם כי "כוונתנו היא שהן הרשות והן חמאס צריכים לקבל את הדרישות האלה במפורש טרם הקמת ממשלה משותפת. דרישה זו חייבת להישמע מראש כדי להשפיע על התנהגות הפלסטינים".

הלילה אמר באן כי הוא מברך על הסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס. בהודעה רשמית שפורסמה מטעמו נכתב כי "יש לברך על המאמצים לקדם את הפיוס הפלסטיני, ואת תרומתה החשובה של מצרים לעניין". עוד נמסר כי "האו"ם הדגיש מזה זמן רב את הצורך הבתקדמות לקראת אחדות פלסטינית במסגרת הרשות הפלסטינית בהנהגתו של אבו מאזן ותחת ההתחייבויות של אש"ף".

אך לצד הבעת התמיכה, באן הדגיש כי חשוב שהפיוס הפלסטיני לא יהיה על חשבון המשך שיחות השלום עם ישראל. "המזכ"ל מקווה כי הפיוס יתקיים בצורה שתאפשר קידום השלום, הביטחון והימנעות מאלימות", נמסר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully