וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נגד דגן: לא נבון לחלוק מחשבות עם הציבור

רמי שני

8.5.2011 / 12:03

שר הביטחון תקף את ראש המוסד היוצא שכינה תקיפה ישראלית באירן כ"רעיון מטופש". לדברי ברק, "אם עוסקים בענייני תבונה, זה לא נבון לחלוק את מחשבותיו הלגיטימיות עם כלל הציבור"

שי מכלוף

(צילום:שי מכלוף. עריכה: גדי וינסטוק קריינות: אביב אברמוביץ')

שר הביטחון אהוד ברק, תקף היום (ראשון) בחריפות את דבריו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן בסוף השבוע, בעניין הצורך שבתקיפה ישראלית באירן. ברק אמר כי "מאיר דגן הוא איש רב זכויות בביטחון המדינה והוא סיים כהונה יוצאת מהכלל, רבת השפעה שהותירה חותמת עמוקה על כל מה שקורה במזרח התיכון, כראש המוסד. עוד אמר שר הביטחון כי "אבל אם לומר בזהירות המתחייבת, אני לא בטוח שקביעתו על פי מה שפורסם בעיתונות, היא נכונה. אני די בטוח, שאם עוסקים בענייני תבונה, זה לא נבון לחלוק את מחשבותיו, שהן לגיטימיות לכשעצמן, עם כלל הציבור".

דגן אמר במהלך סוף השבוע כי "תקיפה אווירית על הכורים הגרעיניים באירן היא רעיון מטופש ואין בה כל יתרון. מי שתוקף באירן צריך להבין שהוא עלול לפתוח במלחמה אזורית שבמסגרתה יירו טילים מצד אירן וגם מצד החיזבאללה בלבנון". ברק, המסייר בדרום הוסיף ואמר כי "הדברים האלה נמצאים בביקורת של דרגי הביצוע של המדינה: המוסד, השב"כ וצה"ל. הם אמורים לגבש את היכולות, לגבש את ההמלצות שלהם, להביא אותם בפני הדרג המדיני שמקבל את ההחלטות, להיות בטוחים שהדברים מובנים. בסופו של דבר מדובר בנושאים והכרעות שמעצם טיבם, צריכים להיות נדונים ומוכרעים בדרג המדיני".

דברים דומים אמר גם שר האוצר, יובל שטייניץ, שהתייחס לדברי דגן לפני כניסתו לישיבת הממשלה. לדברי שטייניץ, "דגן היה ראש מוסד מצוין ופנטסטי, אך זו התבטאות לא ראויה וחבל שהיא נאמרה"

הרמטכ"ל: הדבר הטוב ביותר שיש לישראל אלו הם האנשים שלה

בהמשך הסיור התייחס ברק גם לנושא ההכרה בכבאים שנספו בשריפה בכרמל וההכרה בהם כחללי מערכות ישראל ואמר כי העניין צריך להיות נידון בוועדת שרים, שתגבש המלצות לאחר דיונים עם גורמים שונים, בהם ארגוני הנפגעים ואחרים. לדבריו, ביום הזיכרון הקרוב שמותיהם יוזכרו: "יש חשיבות להנציח את שמם של כל אלו שנפלו במצב של חירום ושמירה על ישראל" הוא הדגיש.

"במציאות שהיום נוצרה, שבה העורף והחזית אחד הם, הלחימה בעורף וההתמודדות עם הלחימה בעורף, הם דברים שנישאים לא על כתפי חיילים, אלא קודם כל על כתפי שירותי ההצלה, מד"א, שירותי הכבאות ומשטרת ישראל. כולם חלק מהלחימה וצריך להביא את זה לביטוי בנושא הנצחה וגם בעניין התגמולים. אבל הדרך לשם עוברת אחרי מחשבה, ואחרי בירור כל הפרטים והתייעצות עם כל הגורמים הנציגים של חללי צה"ל, האלמנות והיתומים והמועצה הציבורית להנצחה וצריך לעשות את במהירות". ברק הוסיף ואמר כי "לגבי הטקס מחר אני חושב שהדברים נפתרו. שמות האנשים שמסרו את נפשם והקריבו את עצמם יוקראו. אני מניח ומאמין שנמצא דרך להטיל על הממשלה או ועדת שרים להביא הצעה מגובשת ומותאמת לכל הנסיבות. לא דין דברים שקורים בשגרה כדברים שקורים בשעת חירום ובזמן אסון בהיקף לאומי. כל הדברים צריכים להילקח בחשבון".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שסייר עם ברק באיזור נחל עוז, בו נפגע אוטובוס ילדים מטיל נ"ט, שגרם למותו של הנער דניאל ויפליך, אמר, כי ישראל נמצאת תחת מעטפת איומים, אך היא שומרת על מעמדה כמדינה החזקה באזור: "בפני מדינת ישראל, נמצאו בעבר וגם היום אתגרים ביטחוניים משמעותיים".

גנץ העריך כי "המצב היום, בו העולם סביבנו זז, יש בכך דברים טובים ואפשר שהוא גם מציב בפנינו אתגרים חדשים. השינוי והתמורות במצב הם לא משהו חדש. כל פעם נכנס משהו אחד ואחר כך מתפתח משהו אחר. את הארץ הזאת איימו לכבוש בשנת 48' ונורו עליה טילים גם 50 שנה אחר כך. במנעד של ההשתנות הזאת, אנחנו צריכים להתנהל. אני חושב שאנחנו עושים את זה נכון, גם מבחינת תפיסת הביטחון, גם מבחינת התכנון האופרטיבי, גם מבחינת שילוב של מערכות טכנולוגיות".

הרמטכ"ל הוסיף ואמר כי "הדבר הטוב ביותר שיש לישראל אלו הם האנשים שלה והשילוב שבין איכות כח האדם שעומד לרשותנו בסופו של דבר נותן את הפתרונות הנכונים המבצעיים והטכנולוגים ואני בטוח בביטחונה של מדינת ישראל".

השר ברק אמר כי ישראל היא המדינה החזקה ביותר במזה"ת ויש לה יכולת הרתעה: "האיזור נתון בטלטלה חסרת תקדים, שאנחנו רחוקים מלראות את תוצאותיה. ביטחוננו הוא בצה"ל. הידיים של מפקדיו הן החלק המרכזי במקור העוצמה והתחושה שלנו שיש על מי ומה לסמוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully